Jump to content
Annons

MELODIFESTIVALEN 2009


mallorcamange (oregistrerad)

Recommended Posts

mallorcamange (oregistrerad)

Hittade ingen tråd om nästa års melodifestival men eftersom vi närmar oss deadline så är frågan helt enkelt:

Hur många arbetar med låtar till nästa års festival?

Mvh

Mallorca 28 +/Mange

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
När är deadline? Jag och en kompis tänkte göra en låt där vi klär ut oss till Babar-karaktärer och springer runt till galen blippmusik.. Det går säker igenom med mitt gigantiska berg av kontakter.

Det blir nog till att anmäla sig till uttagningen i Frankrike eller Israel i så fall ...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

När är deadline? Jag och en kompis tänkte göra en låt där vi klär ut oss till Babar-karaktärer och springer runt till galen blippmusik.. Det går säker igenom med mitt gigantiska berg av kontakter.

Det blir nog till att anmäla sig till uttagningen i Frankrike eller Israel i så fall ...

😉

Haha men typ. Fast Sverige måste ju invigas i "knasgänget" också tycker man ju..

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha men typ. Fast Sverige måste ju invigas i "knasgänget" också tycker man ju..

Vi är redan där. Fast det är ingen i det här landet fattat det ännu.

Pirelli is da shit, verkar många tycka ...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

mallorcamange (oregistrerad)
När är deadline? Jag och en kompis tänkte göra en låt där vi klär ut oss till Babar-karaktärer och springer runt till galen blippmusik.. Det går säker igenom med mitt gigantiska berg av kontakter.

http://mobil.svt.se/content/1/c8/01/17/83/...alen%202009.pdf

Här är inbjudan.

Själv jobbar jag på men får se om det är något att skicka in till slut...är nog för mkt visa över min genre....

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett bidrag att skicka in i år. Hade haft fler om jag inte hade varit så bekräftelsekåt och delat ut mina låtar. Men det måste man väl få vara ibland också, iallfall jag, för att bosta egot och få lite ny energi att jobba vidare med nya projekt 😮

Lycka till, till alla er som jobbar på låtar och tänker skicka in ett eller flera bidrag. Jag håller tummarna 🙂

Mvh

Fredrik Sonefors

Link to comment
Dela på andra sajter

Hammurajen (oregistrerad)

Jag har, som vanligt, tänkt att skicka in ett bidrag.

Men, som vanligt, så blir det inget p.g.a. tidsbrist. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade ingen tråd om nästa års melodifestival men eftersom vi närmar oss deadline så är frågan helt enkelt:

Hur många arbetar med låtar till nästa års festival?

Mvh

Mallorca 28 +/Mange

Håller på med 2 stycken, en på 2,15 och en på 1,46.

Ja, de är lite korta, men å andra sidan, folk som inte gillar de behöver inte lida så mycket 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Accepterar de trance ens en gång? 😉

Det brukar alltid finnas utrymme för ett par etniska specialare. Men de brukar aldrig vinna.

😉

Kebab pizza schlebovitza! 😉 hahahaha 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tänkte göra ett försök i år, hade ett par projekt på gång men kommer nog bara hinna klart med ett (max). Är helt independent så vi får väl se hur det går, kanske man lär sig något.

/F

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör det inte, har inte gjort innan heller.

För mig är det där en tävling, och en TV underhållning, och går jag in där så går jag in för att vinna det. Men med de förutsättningar och resurser jag har nu så är det som lotto ungefär. Man har små möjligheter att se till att man blir invald och den inverkan måste man kunna utöva, annars har man förlorat redan innan man börjat.

Underhållningsvärdet är nog vad det brister på mest. Som man alltid sett varje år är det alltid kända ansikten ibland de sista 10 upphovsmännen och det talar lite för sig självt - Björkman vinner mest hos sina chefer på att se till att kända ansiktens melodier tas in för underhållningens skull. Det är trots allt ett TV-program så det är underhållning, en tävling som ska underhålla - inte underhållande för att det är tävling.

Skulle ens bidrag mot fömodan vinna svenska uttagningen så krävs ju en europeisk marknadsföringskampanj och reklam-turné utav guds like, nog för att bränna ut hårdnackade veteranartister och deras promotion-team, om man ska ha susningen av en chans att bli framröstad över 10:e plats strecket i finalen.

Så, jag avvaktar ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...