kunglig Postat 17 augusti 2008 Postat 17 augusti 2008 Tja jag ska bygga dator nu och behöver lite hjälp om delarna jag har valt ut passar och fungerar korrekt ihop med varandra. Delarna är dessa: http://solidfiles.com/i/85a.jpg Det jag är osäker är om grafik kortet och ramminerna fungerar med moderkortet, och om moderkortet passar i chassit. Har byggt dator innan men då viste jag att delarna fungerade ihop. Om ni har några åsikter om paketet elr om jag ska byta någon del så det fungerar bättre, Skriv då vad jag ska byta ut och vad de nya delarna heter skulle vara en stor hjälp. Tack på förhand 😆
nummersex Postat 17 augusti 2008 Postat 17 augusti 2008 Det ser ut som allt stämmer. Däremot förstår jag inte hur det kan konstant komma såna här frågor; "passar dessa delarna ihop." "vilken dator ska jag köpa". Detta är ju trots allt ett musikforum, men du är ju inte den första och lär inte vara den sista heller. Borde kanske inte ens svarat, uppmuntra dåligt beteende är inget man ska göra 🙂
Gilbert Postat 17 augusti 2008 Postat 17 augusti 2008 Det är inte fel att fråga, men det borde göras i någon av de redan existerande trådarna (och det finns ju en del...).
henrik.brunzell Postat 18 augusti 2008 Postat 18 augusti 2008 Finns det nåt sätt att förebygga åtminstone en del frågor av denna natur? Både jag och andra med mig svarar gärna på frågor (när vi kan), andra påpekar (även jag emellanåt) att man bör läsa redan tidigare skrivet. Det stämmer, men kan man t.ex. nita en tråd som hänvisas till? Där man kan fylla på med lyckade kombinationer av komponenter, ge köpråd o.s.v.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.