Nightroad Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Jag kör med ett reggat Cubase 2.2. Allt fungerar stabilt när man håller på med ett projekt men varge gång jag klickar på krysset för att stänga projektet så håller hela datorn på att hänga sig. Ett av dessa projekt består av en gitarr i Halion, 1 st Viritual Gitarrist EED, samt två syntar som finns inbyggda i Cubase från början. Tar jag däremot bort varje mjukvarusynt för sig i VST racket så stängs projektet utan problem. Ska det verkligen göra på detta viset? Felet uppstår också ibland när man ska ladda in projektet. Om man så mycket som klickar någon stans på skärmen så hänger sig allt och man får meddelandet Cubase SX "svarar inte". Sedan vill Windows skicka en felrapport. Har någon ett förslag på vad det kan vara för fel? Min dator är: Captech Decibel 3.2 Ghz, 1G minne, 200 G hårddisk. Tack på förhand! 😆
bonzo Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Det låter ju som något VSTi är felet. Felsökning: Ta bort ett VSTi åt gången, spara och stäng projektet mellan varje gång. Då märker du också om felet är borta när du startar om projektet.
Mattias M (oregistrerad) Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Virtual guitarist har för mig en benägenhet att alltid göra uppstarten seg. Dessutom ballar min dator lätt ur om jag, i väntan på att projektet öppnar, växlar till något annat program. Jag har inte varit i kontakt med support för det så jag vet ingen lösning men jag antar att det är samma som händer med ditt virtual guítarist... 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.