Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle behöva lite tips på en stärkare då jag håller på att sälja min Marshallstack. Jag har funderat lite på kanske en JCM 800 stack men jag vet inte, det känns lite klumpigt ibland tycker jag, så jag tänkte på att kanske skaffa en combo, men är fortfarande osäker, därför tänkte jag "varför inte fråga det fantastiska gitarrforumet" hehe. Men i alla fall så behöver jag en stärkare att spela i, den ska räcka för rep och kanske någon mindre spelning åt minstånne. Jag gillar ju Marshallstärkare men är öppen för förslag. Jag spelar det mesta, så en fin all around stärkare skulle vara bra, men jag spelar mest hårdrock á la 80s, inte allt för mycket tungt, men det händer. Jag tänkte också skaffa en GT-8 och köra med stärkaren för lite extra grejs och mer all around. Så, vad säger ni gott folk? Vad tycker ni? Ska jag skaffa en JCM 800 stack eller hålla mig till en combo? Och vilken isåfall?

Annons
Postat

När du säger 80-talshårdrock tänker jag definitivt på Marshall JCM800, varför inte testa en kombo av den? Har dock inte testat någon JCM800 kombo själv utan bara stackar.

Länk till en begagnad: Marshall JCM800 kombo

Postat

Hej, kanske en JCM 2000 DSL / TSL (beroende på vilka kanal-behov du har) combo kan vara något? Då har du Marshall-soundet i en portabel lösning och så kan du koppla in en extra låda när du behöver det. Tex i repis så kör du combo + låda och när du giggar så kan du välja om du bara vill ta combon eller lådan också. Hade några tankar runt det i den här tråden 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.