jogu Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Hej, Jag har en RODE NT3 mic och ska köpa en micpreamp för sång. Har tittat på ALTO Voice Plus (1395:-)som också har expander, kompressor, eq & de-esser. Någon som har erfarenhet av produkten? Är jag helt fel ute? Är det bättre med en micpreamp utan effekter för att sedan lägga in dessa i Cubase sx? /Jocke
amadeus Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 tjenna tänkte höra med dej om du köpte alto voice plus kompressor förstärkaren?? i så fall har vi nämligen exakt samma utrustning å då undrar jag om du har stött på ett liknande problem jag ligger å tampas med just nu. jag hade en minipreamp innan som gjorde att ljudet lät riktigt bra, sen lyckades jag spränga den och bestämde mej för att satsa lite högre pengar på de.. köpte voice plus förra veckan och problemet är att ja vet inte riktigt hur man ställer in alla inställningar för bästa ljud... tycker ja börjar närma mig, men ljudet är fortfarande platt... och det saknar den varma basen från rösten, den e alltså lite monoton. sen är också ett problem att när ja fettar upp de med "dynamics processing" så är det som det ekar nästan.... har någon nån aning om hur man löser detta så är jag tacksam!!
Debree Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 Vad spelar du in i för rum? Det kan ju vara det som ekar..? Det var det första och enda jag kom att tänka på. Har aldrig testat någon av prylarna så kan nog inte komma med några vettiga intällningstips.
amadeus Postat 15 november 2004 Postat 15 november 2004 ah, ja vet, det skulle kunna va så, men grejjen är den att ja hade en minipreamp innan och där spelade ja in med bra varmt ljud, utan att de blev ekon, så ja kan inte tänka mig annat än att det ska gå med denna preampen också.?
Debree Postat 15 november 2004 Postat 15 november 2004 Hm, jo det borde ju faktiskt funka då 😆 Kanske är nåt fel på den..? Jag kan inget om elekronik, men fråga runt lite eller hör med butiken.. kan vara värtet
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.