kron Postat 14 augusti 2008 Postat 14 augusti 2008 Kollat länge efter en enkel trummaskin där man själv väljer vilka midi-tangenter som ska spelas på och som har typ som Groove Agent, ett enkelt sätt att göra patterns. Jag kan ha fel - inte provat Groove Agent - men inbillar mig att det inte går lätt att styra vilka toner som ska spelas till midi. Som sagt tips på litet charmigt VST-plugin som lätt skapar midi-drum-patterns?
Gain Postat 14 augusti 2008 Postat 14 augusti 2008 Kollat länge efter en enkel trummaskin där man själv väljer vilka midi-tangenter som ska spelas på och som har typ som Groove Agent, ett enkelt sätt att göra patterns. Jag kan ha fel - inte provat Groove Agent - men inbillar mig att det inte går lätt att styra vilka toner som ska spelas till midi. Som sagt tips på litet charmigt VST-plugin som lätt skapar midi-drum-patterns? En del Vsti´s följer inte GM-maps och genom att skapa egna drummaps där du själv väljer vilken not som ska trigga ett visst trumljud, så kan du exempelvis samla alla cymbaler på närliggande tangenter - M a o välja vilka tangenter som passar dig. Detta görs i din daw om den tillåter det, men det får man förmoda att de flesta klarar. Det är alltså helt egalt om du väljer Groove Agent eller annan plugg. När det gäller patterns och skapande av egna så sätter du enklast ut någon eller några takter i ditt inspelningsprogram på repetition och spelar in från ditt keyboard. Då får du ju också en smidig redigering direkt i ditt projekt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.