Jump to content
Annons

No Woman No cry Remake


Wiseman

Recommended Posts

Ny fräsh låt, en remake av

en aldrig tidigare covergjord låt!

LÅTNAMN: No Woman No Cry (Just Another Remake)

ARTIST/GRUPP: Wiseman (feat. Zara)

GENRE: Downtempo, Dub, Reggae, Chillout, Triphop 🙂

LÅTLÄNGD: 5:26

EV. MEDVERKANDE: Zara

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: 7.4 M

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Wiseman (feat. Zara) - No Woman No Cry (Just Another Remake)

Redigerat av Wiseman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det var en bumlig gitarr.. 😏

Men bra sång!

Arret känns rörigt, och det beror väldigt mycket på mixen. Alla instrument låter alldeles för mycket. Skär bas i gitarren, försök få orgeln på lite mer distans (skär bas och diskant och lägg på ett kort reverb eller nåt). Trummorna är väl ok, men lite ruttet programmerade. Samma sak gäller basen. Sånt här MÅSTE svänga om det ska va nåt att ha, och det gör det inte tillräckligt som det är nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med Vacum. Det låter inte illa, men lite konstigt mixat + att det gränsar till overkill. T ex är det snyggt ljud i gitarren, men den smälter inte in i mixen. Det gör att det känns lite bökigt. Ljuden är inte kompatibla om du förstår hur jag menar.

Arret är lite rörigt men kul. Det hörs att det ligger en del jobb bakom.. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Får instämma med dom andra gubbarna; fram med eq:n! 😏

Annars trevligt - låten är ju jättebra förstås och tål att höras igen.

Du borde nog jobba mer med ljuden för att bli intressant i dub/chillout-världen:

Reasons presetorgel låter ganska otuff om man ska vara ärlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Fast dom märkliga kör-fillsen förtar hela dubkänslan. Tanken med baktakt försvinner liksom när pauserna i sången markeras av en körfill.

Kul idé annars.

EDIT; Stavfel

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

lés Bummlegitarro..ja..det borde jag gissat genom föregående talares recens hur det skulle låta 😳

Orgeln låter lite cirkus och låten är lite skumt mixad imellanåt.. men låten i sig är skön..speciellt din? sång ( den manliga) diggar jag.. men det snubblas runt hejvilt i låten.

Jag tycker som Danny här, det känns som om alldeles för mycket saker snubblar på varandra så svänget förtas.. offbeatet måste vara heligt... för det är väl ändå det som är hjärtat i låten..

Det är ändå en bra start

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter väldigt rörigt och det känns ganska stressigt att lyssna på det.

Orgeln är riktigt bra, sången också fast lite får mycket eko, tycker jag..

Och trummorna passar inte riktigt in...

Men det är en mycket bra idé och en helt okej mix. 😳

Redigerat av Tokas
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, klassiker. Vet inte hur många gånger jag sjungit denna på vägen hem, ensam någon fredagkväll när det snöar och sista bussen har gått så man måste gå och det tar en timme innan man kommer hem... Har ni tänkt på hur mycket bättre man sjunger på fyllan? 😄

Nåja, lite mer on-topic. Jag blir tvungen att hålla med ovanstående, väldigt rörig mix. Prova att dela upp instrumenten så att bara några spelar åt gången. Orgeln går så att säga fetbort. Låter alldeles för steril och har dessutom ett brett register som gör att alla instrument får slåss om utrymme i mixen. Dämpa rejält i både bas och diskant och försök att smeta ut ljudet lite med reverb och dist.

Annars är det finemang, framförallt sången gör originalet rättvisa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla kommentarer!

Uppskattat.

EQ vet jag måste fixas, har bara inte en aning om hur man gör 😲 !

När det sägs att det är för mycket reverb/delay på rösterna, vilka röster menas då? Typ deleayet på andra versen (Zara) är ju ett måste!

& ja, det är min röst, om ej dock så fin ibland...

Redigerat av Wiseman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...