Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nån som har något tips på en bra delayplugg (vst eller dx)? Är ute efter någon som är lätt att ställa in och som låter bra. Den ska gärna vara så enkel som möjligt utan massa filterfunktioner tex. Skulle vara kanon om det fanns nån plugg som funkade typ som TC Electronics D2 (http://www.tcelectronic.com/D-Two) som verkligen är ett lättjobbat delay.

Annons
Postat

I stort sett vad som helst går att använda när du inte är ute efter filtrerade delay. Nånting i stil med Steinberg's Double Delay finns inbyggt i de flesta värdprogram. Vad gäller ljudkvaliteten så är det digitalt till digitalt vilket innebär att delayet är en exakt kopia av ursprungsljudet. Är du sugen på Delay som även kan färga ljudet kan du göra en sökning på Retro Delay, Kjaerhus Audio Classic Delay och Ohmforce Ohmboyz.

/Majken

Postat

Tackar för svaren! Classic Delay såg ju trevligt ut. Skönt med pluggar som inte har 8273423 olika parametrar när man ändå inte kommer att använda dom. Ska tanka hem och prova ikväll.

Postat

Måste ta och trycka på ohmforce ohmboyz delay som även har lite andra effekter (som bygger på delays iofs som flanger och dyl) .. En riktigt bra plugg som kan användas VÄLDIGT mycket.. Tror det finns en evaluation-tid på den oxå.. men är inte helt säker..

Anyway.. en helt igenom mycket bra plugg (testa predelays 1/4.. det använder jag på i stort sett alla mina sångpålägg.. Sen får man ju ratta lite då, men det är väldigt enkelt.. )

Postat
Det bästa delayet enligt min åsikt är PSP84 .

för komplicerad imo..

vafan det finns ju en meny 1/4, 1/8, 1/16 osv skitenkelt.... sedan är det bara ställa wet/mix och feedback... vad är det som är så svårt med det?

Postat
Det bästa delayet enligt min åsikt är PSP84 .

för komplicerad imo..

vafan det finns ju en meny 1/4, 1/8, 1/16 osv skitenkelt.... sedan är det bara ställa wet/mix och feedback... vad är det som är så svårt med det?

okej.. va nog inte den ja prova då...

provade nån som såg ut som ett rack...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.