Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

För några dagar sedan försvann de små ringarna i några av mina spår som jag tror gör det möjligt att ändra ett spår från mono till stereo.

Det brukar vara längst ner till vänster (i inspektorn) men nu har det försvunnit på vissa av mina spår och på de spåren kommer det inget ljud ifrån ☺️

Är det någon som vet hur man kan fixa det här?

Jag använder Logic Studio 8.0.2

Tack på förhand/Vilhelm

Annons
Postat

Inte så att du råkat ställa no output på kanalerna i fråga? I annat fall kan det ju vara en bugg, kolla om du kommer åt det från mixerfönstret.

Men i.o.m. att det inte kommer nåt ljud känns det som en personmiss snarare än en bugg 🙂

Postat
Inte så att du råkat ställa no output på kanalerna i fråga? I annat fall kan det ju vara en bugg, kolla om du kommer åt det från mixerfönstret.

Men i.o.m. att det inte kommer nåt ljud känns det som en personmiss snarare än en bugg 😉

Nej, outputen är 1-2 o inputen 1 men ringarna kommer bara fram ibland när jag skapar nya fräscha spår också.

Jag vet inte vad jag gör för fel, att skapa nya spår har fungerat perfekt fram till nu.

Postat

Med hjälp av gain-pluggen kan du göra ett ljudspår till mono som en work-around.

Postat

Nu upptäckte jag en till sjuk grej, när jag skapar ett spår utan den där "ringknappen" så kopplades det spåret till det första och gjorde i det här fallet kicken dubbelt så hög.

Inga bussar är inkopplade eller något, bara ett vanligt audio-spår.

Jag blir inte klok på det här 😄

Postat

Det är väl såvitt jag vet bara instrumentkanaler som saknar "ring"-knappen. Kan du ta ett screenshot och visa?

• 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.