Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på er!

Undrar om någon känner till ifall det finns Uillean pipes - alltså irlänska säckpipor som vst plugg?

Har kollat i ett par år nu men har aldrig stött på nån plugg med detta instrument - dvs. "celtic instruments"

Någon som känner till ifall det existerar nån sån plugg?

Annons
Postat

de finns som soundfont.

sök med Google.

Postat

Vad innebär soundfont? Måste man inte ha ett särskilt ljudkort då? Jag kikade på Google och jag fick uppfattningen

av att det kunde vara så.

Har hört att det finns något som heter Quantum Leap Ra, nån som känner till det, är det ett expansionspaket?

Postat

Om du är intresserad av en riktigt musiker som spelar Uilleanpipes så kan du skicka PM till mig.

Spela in honoom till din musik och passa samtidigt på att spela in alla toner och borduner separat

så du kan bygga eget samplingsbibliotek.

Mvh Omni

Postat

Soundfont är en sample format. kan läsas av Halion, Reasons NNXT, Kontakt, mm. Det finns gratis soundfont spelare i VST-format.

Postat
Soundfont är en sample format. kan läsas av Halion, Reasons NNXT, Kontakt, mm. Det finns gratis soundfont spelare i VST-format.

Cubase SX 3?

Postat

Vet inte om du har nån glädje av detta, men http://soundbytes.de/ har en vsti som ger dej

flera olika säckpipor. Jag tror dock inte att den du efterfrågar ingår. De har också en hurdy gurdy -

vevlira. Alltihop låter fantastiskt irriterande och realistiskt.

SJR

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.