Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Alltså, jag skulle göra uppdateringen på cubase.. gick in på steinberg.net och tog hem cubase 4.1.2.

Det jag gjorde va att bara klicka på ikonen som jag fick hem och då började den installera.. sen när det var klar och jag gick in cubase och öppnade något jag gjort tidigare så säger den att roomworks inte finns???

Jag måste inte ha roomworks, men vil då verkligen ha nått bra reverb som är enkelt att använda... hur får jag tillbaka det eller vad ska jag göra? lite trist nu när alla låtar är nästan helt torra....

Hjkääälp

Annons
Postat

Vad har du uppgraderat ifrån? Är det C4 är det inga skillnader mellan revisionerna och både Roomworks och Roomworks SE finns. Har du varit inne i VST information och uppdaterat sökvägen till pluggarna och även kollat så tickboxen är ifylld för dessa pluggar så de dyker upp i programmet? det har hänt mig några gånger att vissa pluggar "avaktiveras" lite slumpmässigt.

Postat
Vad har du uppgraderat ifrån? Är det C4 är det inga skillnader mellan revisionerna och både Roomworks och Roomworks SE finns. Har du varit inne i VST information och uppdaterat sökvägen till pluggarna och även kollat så tickboxen är ifylld för dessa pluggar så de dyker upp i programmet? det har hänt mig några gånger att vissa pluggar "avaktiveras" lite slumpmässigt.

Hänger inte riktigt med nu... jag vet inte riktigt vad jag gjorde hehe.. men asså jag tankade hem filen och installerade den.. Och nu finns iaf inte roomworks...

Men menar du att dom kan avaktiveras ibland? och vad ska jag då göra??

Postat (redigerat)

Uhmm.. Vad du ska göra har jag ju redan skrivit i klartext.

1. Starta Cubase 4

2. Gå in under VST information.

3. Kolla så Roomworks finns med i listan

4.a Gör den det, se till att den är förbockad ( tickbox) annars blir den inte valbar som effekt (syns inte) i Plug-in listan.

4.b Gör den inte det kolla så DLL-filen finns fysiskt i sin katalog ( tror att den ska ligga i VST 3 katalogen )

5. Ta bort installationen och börja om på nytt, om du inte kan göra en roll-back från föregående installation.

6. Hyr en DVD om Cubase är trist och bara krånglar

Redigerat av Lundin
Postat
Uhmm.. Vad du ska göra har jag ju redan skrivit i klartext.

1. Starta Cubase 4

2. Gå in under VST information.

3. Kolla så Roomworks finns med i listan

4.a Gör den det, se till att den är förbockad ( tickbox) annars blir den inte valbar som effekt (syns inte) i Plug-in listan.

4.b Gör den inte det kolla så DLL-filen finns fysiskt i sin katalog ( tror att den ska ligga i VST 3 katalogen )

5. Ta bort installationen och börja om på nytt, om du inte kan göra en roll-back från föregående installation.

6. Hyr en DVD om Cubase är trist och bara krånglar

den fanns i listan, och den var förbockad. men står på category missing/fx

Och funkar fortfarande inte :S

6an var ju rolig... :rolleyes:

Postat

Om du kör mac så kan du testa följande:

Problem

After the update installation to Cubase 4.1.0. it may happen that the Roomworks plug-ins are missing from the plug-in list.

Cause

The Cubase 4.1.0. update updates the Roomworks plug-ins as well because they are now available as VST 3 plug-ins.

Due to errors that can happen when old Cubase preferences are automatically imported into Cubase 4.1.0., Roomworks appears to be missing on some systems.

Solution

Usually, it is sufficient to delete parts of those Cubase 4.1.0. preferences.

The file in question is the "Defaults.xml" file you can find here:

"/Users/<username>/Library/Preferences/Cubase 4

Unfortunately, settings made in the Cubase 4 preferences will reset to their default setting (e.g. the language will default back to English) and you will be asked whether you have already registered Cubase 4 but you should be able to find and use the new Roomworks now.

// Johan

Postat
Om du kör mac så kan du testa följande:

Problem

After the update installation to Cubase 4.1.0. it may happen that the Roomworks plug-ins are missing from the plug-in list.

Cause

The Cubase 4.1.0. update updates the Roomworks plug-ins as well because they are now available as VST 3 plug-ins.

Due to errors that can happen when old Cubase preferences are automatically imported into Cubase 4.1.0., Roomworks appears to be missing on some systems.

Solution

Usually, it is sufficient to delete parts of those Cubase 4.1.0. preferences.

The file in question is the "Defaults.xml" file you can find here:

"/Users/<username>/Library/Preferences/Cubase 4

Unfortunately, settings made in the Cubase 4 preferences will reset to their default setting (e.g. the language will default back to English) and you will be asked whether you have already registered Cubase 4 but you should be able to find and use the new Roomworks now.

// Johan

Tack så mkt!!

Nu har det fixat sig!

Vars hittade du det där föressten?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.