Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det möjligt att kunna ändra tempot från exempelvis 100 till 125 på en mp3fil utan att den pitchas? Kan detta göras i FL Studio (Time-Stretching)? eller finns det andra program för detta?

Jag vill inte sitta och gissa mig fram genom att justera Time-Steching pitchen tills jag får min önskade resultat. Det måste ju finnas nåt sätt där jag kan skriva in "100" och "125", och utifrån det så fixar programmet resten.

Annons
Postat

Inte på en MP3 fil den måste omvandla först till wav/pcm sen du har ändrat tempot klart får du spara om den till MP3 igen.. Vad använder du för program egentligen? Vet att finessen timestretch fans bl.a i Cool Edit 1996/2000

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

100/125=0.8

Beroende på hur timestretchen är så är det den faktorn du skall minska med i timestretch.

Finns inte timestretch i FL ladda hem WavoSaur eller Audacity som är gratis och båda har timestretch.

Redigerat av drloop
drloop (oregistrerad)
Postat
100/125=0.8

Beroende på hur timestretchen är så är det den faktorn du skall minska med i timestretch.

Finns inte timestretch i FL ladda hem WavoSaur eller Audacity som är gratis och båda har timestretch.

Kan man inte använda den här då? http://www.flstudio.com/help/html/plugins/Edison_stretch.htm

EDIT: Laddar hem Audacity, återkommer snart.

Jodå, du kan använda Fl´s timestretch. Jag visste inteatt det fanns en bara.

Postat
100/125=0.8

Kan man inte använda den här då? http://www.flstudio.com/help/html/plugins/Edison_stretch.htm

EDIT: Laddar hem Audacity, återkommer snart.

Jodå, du kan använda Fl´s timestretch. Jag visste inteatt det fanns en bara.

Äh det är lugnt, Audacity löste det suveränt! 🙂 Tack igen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.