Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska lägga över lite låtar från min gamla dator. Har hört att man ska spara i bundle. Gör detta men när jag får upp låten på min nya burk finns alla spår där men det är knäpptyst. Någon som vet?

Kolin

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat
Jag ska lägga över lite låtar från min gamla dator. Har hört att man ska spara i bundle. Gör detta men när jag får upp låten på min nya burk finns alla spår där men det är knäpptyst. Någon som vet?

Kolin

Kopiera hela mappen med audiodata och projektet till nya datorn för varje låt.

Postat

drloop har helt rätt. Och för att göra ett pedagogiskt (?) pet-tillägg:

Det är mappen "Cakewalk projects" (inklusive samtliga underkataloger) du ska flytta över till den nya datorn. Om du inte har valt sökvägar själv (t.ex. lagt den på en extern HDD), så hittar du den på samma ställe på både den gamla och den nya datorn. Jag gissar att den ligger direkt under c:\

"Bundles" kan vara bra vid enstaka tillfällen (kan oxå småstrula!), men ska du flytta "allt" till en ny dator så ska rubbet över enligt ovan:)

tjing

Bengan

Postat

Räcker det verkligen inte med att bara flytta bundle-filerna till den nya datorn eller är jag ute och cyklar på hal is nu? 😛

Har funkat när jag, för att spara utrymme, sparat i bundle iofs då flyttad från en hårddisk till en extern i samma dator.

Från hjälpen: .cwb - Contains all project data, including all audio data. Bundle files are large.

Bundle files are useful for backing up projects or for transporting a project to another computer (to bring it to a friend's house, for example).

Postat

Kolin

1) Kolla också att ljudet verkligen styrs till rätt ljudkort i mixern. Har du olika antal utgångar på nya och gamla datorn kan detta strula.

2) Ett hyffsat enkelt sätt att felsöka är att kolla mixervyn. Om "playback meters" ger utslag ligger problemet någonstans efter Sonar (t.ex. ljudkortets koppling till förstärkare, eller ljudkortdrivare). Om de inte ger utslag finns problemet i Sonar (t.ex. felaktig plugg eller så).

Räcker det verkligen inte med att bara flytta bundle-filerna till den nya datorn eller är jag ute och cyklar på hal is nu? 😄

Har funkat när jag, för att spara utrymme, sparat i bundle iofs då flyttad från en hårddisk till en extern i samma dator.

Från hjälpen: .cwb - Contains all project data, including all audio data. Bundle files are large.

Bundle files are useful for backing up projects or for transporting a project to another computer (to bring it to a friend's house, for example).

Jo, det räcker med att flytta Bundle, men det är lite "stenålders". Sedan Sonar införde möjligheten med separata mappar för varje projekt är det enklare att kopiera dessa. Fördelen med Bundle är dock att den enbart tar med ljudfiler som används i projektet, så "övergivna" inspelningar (t.ex. tagningar som inte används) följer inte med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.