Jump to content
Annons

Hercules nya FW-kort

Recommended Posts

Mnementh (oregistrerad)
Postat

Hej på er!

Jag undrar om det är någon som har skaffat sig erfarenhet från Hercules nya 16/12 FW-kort?

Det verkar bara finnas en enda återförsäljare i Sverige som har det i lager (gandalf.se) och där kostar det ca 7 300:-

Som jag förstår det så är det ungefär som Terratec EWS88 fast externt och via FW.

Det kliar i mina inköpsfingrar .... 🙂

• 11 månader senare...
Annons
Postat (redigerat)

Ett år senare undrar jag oxå... 🙂

I min jakt på det optimala firewire-ljudkortet med helst fler än åtta (8) analoga line-ingångar + mikpreamps har jag snubblat över detta kort, men det verkar inte vara så många som känner till det... vilket sällan är ett bra betyg.

Fördelen med detta f/w ljudkort jmft med de flesta andra, är som sagt att det ha iaf 10 line-ingångar samt 2x MIDI out...

Mer här: http://europe.hercules.com/showpage.php?sw...UK&p=91&b=1&f=1

edit: har hittat det för 5348 kr på pixmania.com

Redigerat av hackeman
  • 2 veckor senare...
  • 9 månader senare...
Postat

Någon som har köpt detta kort? Jag har för mig att jag läste nåt om att de digitala ingångarna inte går att använda samtidigt som de analoga, stämmer det?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.