Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har googlat efter en lista på alla inkluderade instrument i Halion One men utan lycka. Själv har jag Cubase Studio 4 och där finns inte detta piano. Jag vet att det finns med i Cubase AI när man köper midi klaviatur från Yamaha, men jag tänkte att det kanske fanns med i Cubase 4 full versionen också?

Tacksam om någon kunde svara på detta! 😳

Redigerat av freddie
Annons
Postat

Halion One är en VSTi med samplingar baserat på Yamaha Motif.

Sen om pianot finns som sampling / Patch i Halion One vet jag inte.

Pianot finns inte med i Cubase 4 som eget instrument

Postat
Halion One är en VSTi med samplingar baserat på Yamaha Motif.

Sen om pianot finns som sampling / Patch i Halion One vet jag inte.

Pianot finns inte med i Cubase 4 som eget instrument

Tack! Det var precis detta svar jag ville ha. Eller...kanske ska säga Inte ville ha. Piano ljuden suger i CS4.

• 3 veckor senare...
morgonte (oregistrerad)
Postat

Om du uppdaterar till Cubase Studio 4.5.1 (gratis om du har version 4) kan du ladda ner VST Sound Collection Vol. I där S90ES-pianot ingår. Du behöver dock en snabb lina och en rejäl portion tålamod, då servrarna verkar en aning överbelastade och hela paketet väger runt 1 GB.

http://www.steinberg.net/index.php?id=882&L=1

Stefan

• 1 månad senare...
Postat

Jag lånar denna tråden lite.

Jag har laddat ner hela samlingen. men lyckas inte installera den =(

Har lagt hela skiten i c/program/steinberg/cubase 4/VSTPlugins och installerat. men när jag väl kommer in i cubase så hittar jag inte ett skit nytt.

Postat
Jag lånar denna tråden lite.

Jag har laddat ner hela samlingen. men lyckas inte installera den =(

Har lagt hela skiten i c/program/steinberg/cubase 4/VSTPlugins och installerat. men när jag väl kommer in i cubase så hittar jag inte ett skit nytt.

Du måste öppna upp HALionOne, gå in i browsern klicka i Categories och bocka i Yamaha S90ES där.

Så att HALionOne ska ha den ljudbanken....

Hoppas det löser sig.

Postat

Jag tror till och med att man först måste avbocka för att sedan bocka i Yamaha S90ES. Annars upptäcker inte Halion ljudbanken. Nån liten bug där förmodligen men hey, det är ju Cubase vi pratar om 😆

Postat

Jag har lite samma problem. Men mitt problem består i av att jag vill ha ljuden från min Yamaha S-80 i Cubase SL3. Jag ligger alltså en generation efter som synes. Men problemen tycks gå i arv...

Postat
Om du uppdaterar till Cubase Studio 4.5.1 (gratis om du har version 4) kan du ladda ner VST Sound Collection Vol. I där S90ES-pianot ingår. Du behöver dock en snabb lina och en rejäl portion tålamod, då servrarna verkar en aning överbelastade och hela paketet väger runt 1 GB.

http://www.steinberg.net/index.php?id=882&L=1

Stefan

Ja, jag såg det. Och installerade det. Är dock inte säker på att pianot är världsbäst... Lite märkligt sound och märkligt utringning. Ett piano brukar ju låta lite "doiing". Detta låter mer "kliiiiiiiiiiiiing". Klubb attacken är inte helt naturlig. Men i mix så kommer det förmodligen bli bra.

Hittar inte HalinOne de nya instrumenten så finns där ett ställe (nånstans, kommer ej ihåg var) man kan bocka i, sen löser det sej.

pme (oregistrerad)
Postat

Är det bara jag som har problem med att vissa nivåer i S90es pianot är helt tyst?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.