Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har fått ett litet problem som säkert är väldigt enkelt fixat.

Jag har en front på datorn där jag brukar köra in gitarren, mic osv till cubase, spela in med den.

Nu helt plötsligt kan varken cubase eller windows egna inspelare, spela in nåt ljud från min från ingång (AUX2).

Det har ju fungerat tidigare? Ljudet kommer ur högtalarna, så uppenbarligen kommer ljudet in i datorn iaf, men det

går inte att få inspelat. Vad kan jag ha råkat ställt till med??

Jättetacksam för svar 😉

Alex

• 1 månad senare...
Annons
Postat
Hej!

Jag har fått ett litet problem som säkert är väldigt enkelt fixat.

Jag har en front på datorn där jag brukar köra in gitarren, mic osv till cubase, spela in med den.

Nu helt plötsligt kan varken cubase eller windows egna inspelare, spela in nåt ljud från min från ingång (AUX2).

Det har ju fungerat tidigare? Ljudet kommer ur högtalarna, så uppenbarligen kommer ljudet in i datorn iaf, men det

går inte att få inspelat. Vad kan jag ha råkat ställt till med??

Jättetacksam för svar 😄

Alex

Du har inte råkat felkoppla något sen senaste gången det funkade? Jag är inte riktigt säker på vad en front är 🙂 Om den är extern lr intern så mitt svar kan verka noobish xD

Postat

Du kanske har en microsoft-sidewinder-gaming-historia som har en muteknapp för mic?

Slet mig själv i håret en timme eller två över just detta fenomen igår innan jag upptäckte vad felet var.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.