Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag använder Redrum och dess step sequencer i stort sett alltid när jag producerar beats. Jag har dessvärre upptäckt att detta inte är så smidigt när jag kopplar Reason till Logic via Rewire. Det jag vill är att få överblick i Logic när jag ska mixa min låt och jag vill ha varje intrument på en egen kanal i mixern.

Går det att koppla på något sätt i Reason så man kan bounca alla enskilda instrument som man använt i Redrum? Jag har aldrig lärt mig detta med combinator och att koppla kablar hit och dit. Har ni tips på hur ni gör och hur jag kan göra det smidigt på annat sätt är det mer än välkommet.

Det jag funderat på att göra är att koppla alla utångar för de enskilda instrumenten i Redrum till egna kanaler direkt i Audio Outputen. Och sedan öppna dessa aux kanaler i Reason. Funkar detta? Då behöver man ju inte krångla med att bounca varje instrument.

Tackar på förhand!

Redigerat av Pesek
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ja du kan ta ut de separata ljuden ifrån ALLA instrument i Reason på en egen rewire kanal.

Dra bara outputen från de separata trumkanalerna på Reddrums baksida upp till Audio output devicen som finns högst upp i Reason racket.

Sedan kan du välja dessa i Logic. Smutt.

Det finns 64 Rewire kanaler som du kan använda så det borde räcka en stund.

Redigerat av drloop
Postat
Ja du kan ta ut de separata ljuden ifrån ALLA instrument i Reason på en egen rewire kanal.

Dra bara outputen från de separata trumkanalerna på Reddrums baksida upp till Audio output devicen som finns högst upp i Reason racket.

Tack för ditt snabba svar! Det var precis det jag var inne på, men ville inte börja koppla runt om det inte skulle fungera =P

Jag gör bara beats på minst 60 kanaler så det är precis så att det räcker! *asg*

Postat

Kom på en sak dära! Hur gör jag då jag har en Scream och RV7000 kopplat på trummorna? Vill gärna få med mig dessa effekter över.

drloop (oregistrerad)
Postat

Kom på en sak dära! Hur gör jag då jag har en Scream och RV7000 kopplat på trummorna? Vill gärna få med mig dessa effekter över.

Dra ut Screamern och Reverbets utgångar till utgångsdevicen högst upp. Samma sätt som med trummaskinen.

Postat

Dra ut Screamern och Reverbets utgångar till utgångsdevicen högst upp. Samma sätt som med trummaskinen.

Tackilack! Ska pröva.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.