debatt Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Finns det något program där man kan lägga in ljudfiler och samtidigt köra ett bildspel, dvs. stilbilder från en konsert t.ex. Grejen är att jag inte hinner köpa en digitalkamera som jag vill ha och dels att ljudet nog inte blir sådär jättebra från just denna konserten. Jag tänkte därför fota analoga stillbilder (!), scanna in dem och föra över scanningarna i lämpligt program och i lämplig upplösning. Därefter lägga in musikfiler (från köpta cd och från deras egna MySpace-sidor), dvs. låtar från de fotade artisterna/banden från festivalen. Det blir ju lite tråkigare rent visuellt kanske, men audiomässigt blir det bättre och den enda lösning jag kommer på för tillfället om jag vill ha både bild och ljud. Därefter tänkte jag skapa en dvd och bränna densamma. Kan man göra så och i vilket program? //debatt
tordA Postat 9 augusti 2008 Postat 9 augusti 2008 (redigerat) jag använder Sony's Vegas här kan du jämföra dom olika versionerna du får med ett DVDprogram för att skapa menyer och sen bränna annars kan du använda windows moviemaker blanda video-bilder-musik Redigerat 9 augusti 2008 av tordA
spaceman Postat 9 augusti 2008 Postat 9 augusti 2008 Testa ProShow Gold. Det gör det du är ute efter väldigt enkelt och med effekter, ljud och bilder mm... http://www.photodex.com/products/proshowgold/
friend (oregistrerad) Postat 9 augusti 2008 Postat 9 augusti 2008 (redigerat) Har man Mac är Keynote i iWorks dunderbra. 😕 Redigerat 9 augusti 2008 av friend
Claes Holmerup Postat 9 augusti 2008 Postat 9 augusti 2008 Magix Xtreme Photostory är lättanvänt och dessutom billigt. 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.