Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det något program där man kan lägga in ljudfiler och samtidigt köra ett bildspel, dvs. stilbilder från en konsert t.ex. Grejen är att jag inte hinner köpa en digitalkamera som jag vill ha och dels att ljudet nog inte blir sådär jättebra från just denna konserten.

Jag tänkte därför fota analoga stillbilder (!), scanna in dem och föra över scanningarna i lämpligt program och i lämplig upplösning. Därefter lägga in musikfiler (från köpta cd och från deras egna MySpace-sidor), dvs. låtar från de fotade artisterna/banden från festivalen. Det blir ju lite tråkigare rent visuellt kanske, men audiomässigt blir det bättre och den enda lösning jag kommer på för tillfället om jag vill ha både bild och ljud. Därefter tänkte jag skapa en dvd och bränna densamma.

Kan man göra så och i vilket program?

:rolleyes:

//debatt

Annons
Postat (redigerat)

jag använder Sony's

Vegas

här kan du jämföra dom olika versionerna

du får med ett DVDprogram för att skapa menyer och sen bränna

annars kan du använda windows moviemaker

blanda video-bilder-musik

Redigerat av tordA
friend (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Har man Mac är Keynote i iWorks dunderbra. 😕

Redigerat av friend

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.