Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Celemony, tillverkaren bakom Melodyne, lade idag upp en videointervju med uppfinnaren av DNA (Direct Note Access) som blev vårens kanske största nyhet i musikvärlden. Uppfinnaren Peter Neubacker förklarar alltså hur det går till när man kommer åt och kan ändra enskilda toner i ett material som innehåller flera toner.

Se video på: www.celemony.com/id/dna_interview

Annons
Postat

Mums. Can't wait. Största anledningen att jag uppgradeade från Melodyne Uno till plugin-versionen var att man får DNA-tekniken "gratis"/på köpet när det kommer 🙂

Postat

Intressant. Jag hade samma tankegångar gällande ljudanalys när jag höll på att bygga en trumtrigger för ett år sedan. Nu när jag ser att det funkar blir jag lite sugen på att ta upp projektet igen ☺️

Imponerande hur pass bra det låter. Skulle vara kul att höra hur den hanterar olika instrument som spelar tillsamman.

Postat
. Skulle vara kul att höra hur den hanterar olika instrument som spelar tillsamman.

Det låter sjukt bra - såg ett klipp ifrån NAMM-mässan där de helt brutalt ändrade om i ett trumpetsolo från en typ 50 år gammal jazzinspelning... Lite äckligt faktiskt...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.