Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Ända sen köpet av min bärbara HP 9741EO så har jag hört konstiga ljud från processorn (tror jag) in till hörlurarna. Alltså det låter när jag drar musen och öppnar ett program t.ex. Närhelst den använder CPU:n skulle jag tro. I andra ord, jag kan höra hur datorn "tänker", i hörlurarna. 😛

Är det vanligt att sånt här händer i bärbara med usla ljudkort, eller kommer det påverka mitt nya externa ljudkort jag ska köpa snart. (EMU 0404 USB) ?

Jag hade in datorn på service pga grafikkortet, men nu funderar jag på o lämna in den igen, om det är ett "fel". Nån som vet lite mer?

Kimmi

Annons
Postat

Tjena

Har inte haft problemet du beskriver själv då jag har ett firewirekort till min laptop. Har en kompis som har ett liknande problem med sin laptop som han har ett Edirol USB kort.

Lyckades få hyfsat bukt på hans problem genom att optimera datorn för bakgrundstjänster i kontrollpanelen / sytemegenskaper. Ställde också in klassiskt läge som utseende utan en massa grafiskt lull och då minskade störningarna avsevärt och dök endast upp för ett kort ögonblick när man öppnade ett nytt fönster.

Skulle dock tro om du vill va på den säkra sidan skall du satsa på ett firewirekort...

Ha de.

// Klas

Postat

har samma problem både med min fujitsu/siemens laptop och min helt nya studiodator (gigabyte moderkort med inbyggd hd-ut i 3.5-pluggen). Detta är helt sjukt dumt tycker jag men verkar vara något som bara är accepterat..😛

annars använder jag ett edirol fa-106 (FW), där är det inga problem med missljud!

Postat (redigerat)

Hmm...verkar som om man får satsa på ett FireWire kort, blir ju lite dyrare tror jag. Orka gå på jakt efter ljudkort igen...trodde jag hade bestämt mig för EMU 0404, men som sagt USB laggar mer.

Tack för era svar! 🙂

Edit: Nu har jag mailat in till HP support för o se vad de säger om de här bakgrundsljuden, om den bör lämnas in eller ej. Det verkar ju som om bara musikkunniga personer märker av sånt här...har frågat en del andra, det är inte lika vanligt att de märker av det/störs utav det.

Redigerat av darkhaze

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.