Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare! Har allt utom detta jädrans kort 😐. Vet att det ska vara "Texas-instrument" kretsar. Och "400" någonting ist för "800". Enligt Presonius. Var köper jag detta kort? Kan jag köpa det i någon affär. eller är det nätet som gäller endast? Bor i göteborg. Tack på förhand

Annons
Postat

Hade kanske tagit något som är testat med ljudkort som RME och Digidesign. T.ex. http://www.exitdata.se/exit/prodinfo.asp?id=103 Den är dock inte testad mot Firepoden (som jag nu upptäcker har FW400 och inte FW800) och då kanske skall använda detta kort http://www.exitdata.se/exit/prodinfo.asp?id=94 Audiomaster hade tydligen det i sina burkar. (Jag kör det första och har aldrig haft några dropouts eller andra otrevligheter mot mitt Fireface.

NoName kort som man kan hitta billigt har ofta en riktigt ostabil klocka vilket gör att de inte fungerar alls med vissa ljudkort. (De fungerar dock med hårddiskar är ingen garanti för att ljudkorten fungerar.) Tyvärr finns det bara ett sätt att göra med de billigare typerna och det är att köpa hem och prova. Och i värsta fall slänga om det inte fungerar och sedan köpa ett annat.

Postat

När jag ställdes inför faktum (hårddisk, fw-ljudkort och dv-kamera samsades INTE på varsin port på dustins billigaste kort),

så köpte jag ett ex till av detta billiga kort - och fick det att funka (hittills) bra. Inget bra tips egentligen,

men om ekonomin brister, så är det också ett sätt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.