Neko Postat 8 februari 2004 Dela Postat 8 februari 2004 (redigerat) Har precis börjat närma mig slutfasen av min nya synt. En ganska grundläggande synt, men har mycket att bidra med till musiken. Jag har även lagt upp lite demolåtar på sidan. Bara att ladda hem och prova. Presets finns det nu också! Alla banker är inte färdiga, men har ett gäng nya i alla fall! Prova här. Redigerat 14 mars 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 8 februari 2004 Dela Postat 8 februari 2004 Spännande. Laddar ner och testar senare. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 8 februari 2004 Dela Postat 8 februari 2004 En väldigt trevlig liten synt. Lagom med knappar också 🙂 Har inte hunnit pröva den så mycket än men av det jag har hört så tycker jag att den verkar väldigt användbar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 10 februari 2004 Trådstartare Dela Postat 10 februari 2004 Tackar. Jag har några saker som ska fixas på den efter önskemål: Sänka volymen på presetsen (+ göra fler presets självklart...) samt en valmöjlighet att synka LFOt Vidare så har jag planer på att göra en mindre resurskrävande variant av Osiris: monOsiris, som av namnet är monofonisk, men där alla 4 oscillatorerna kan stämmas separat och därmed skapa ackord. Arpeggiot försvinner, liksom effekterna Flanger och Reverb/Chorus (Delayet ligger kvar) och en LFO(Kanske har kvar båda beroende på processoranvändningen). Vad som åker in istället är assignbara destinationer för enveloperna (2st), så att de inte längre är låsta till filtrets cut off. Kört en låt med 5 stycken monOsiris testversioner (dock ej färdiga) och ligger på ca: 20-30% i processoranvändning. Mindre än två vanliga Osiris 6. (Kör då 1:Snare 2:Highats 3: Basgång 4:Lead 5:Pad + Tomcat(En Trummaskin från Orion.)) System: 1,3Ghz AMD, 768Mb DDR ram, Windows XP, Något ljudkort a la creative (inte bra...) samt att jag testar i Orion Platinum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 10 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 10 mars 2004 Har nu lagt till 3 demolåtar på Osirisen. Kanske inte de bästa, men i alla fall något att lyssna på om man inte vill ladda ned synthen (vilket inte kan vara så jobbigt...) Prova här, de ligger längst ned. Filerna är i OGG, vilket spelas finfint i Winamp Låtarna är gjorda med mina synthar, med vissa externa effekter. monOsiris är gjord med endast monOsiris (inte släppt än, lite eq på hihat) Osiris Short demo är både Osiris och monOsiris. (Monosirisen står för Kick och clap, lite kompressor på trummorna) OsirisArpÄr gjord med en Osiris. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 10 mars 2004 Dela Postat 10 mars 2004 Ser intressant ut. Ska prova den och återkommer med utlåtande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zando Postat 12 mars 2004 Dela Postat 12 mars 2004 Har laddat ner den och testat,läcker design mysiga ljud får nog användning av den även till hård-rock 😎 MVH-Zando Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
racso Postat 12 mars 2004 Dela Postat 12 mars 2004 den här var juh jätte trevlig 😛 jag är rikigt imponerad 😎:. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2004 (redigerat) @ Zando: Uj? Fasen vad kul! 😄 Ska göra fler presets till den dock. Har lärt mig att skruva till bättre på den nu. 😉 @ Rasco: Kul att höra. Tackar 🙂 Ett problem som jag har upplevt är att när man sparar en låt som ett projekt, och sedan öppnar den igen, så har mina presets ändrat en aning på sig. Det funkar dock fint igen om man växlar presetsen fram ett steg och sedan tillbaka. Vet inte varför den gör så. (Annars kan man ju alltid spara presetsen via sin host) Redigerat 12 mars 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 12 mars 2004 Dela Postat 12 mars 2004 Haj hopp, kul liten sak det här. Testade den i FL studio och den flöt som en död fisk i vattnet. (KOMPLIMANG FAKTISKT) Lite mer presets, Syncad LFO och lite mer presets 😉 SKIT BRA Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2004 Haj hopp, kul liten sak det här.Testade den i FL studio och den flöt som en död fisk i vattnet. (KOMPLIMANG FAKTISKT) Lite mer presets, Syncad LFO och lite mer presets 😉 SKIT BRA Skum komplimang... 😄 Japp, skall göra mitt bästa för att synca LFOn. Kan synca den till anslaget relativt enkelt och en sådan uppdatering är på väg. (monOsiris har det, vilket gör det möjligt att göra trum kickar....) Fler Presets, det kan du fethajja. Men inte mer än 16 åt gången tyvärr. Ska göra lite banker dock. Vad önskas? Bas Pads Lead Arpeggios nåt mer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2004 (redigerat) Kunde inte låta bli att lägga upp en bild på den... 😉 (se första posten) Redigerat 12 mars 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zando Postat 12 mars 2004 Dela Postat 12 mars 2004 Vad önskas? Bas Pads Lead Arpeggios nåt mer? Pads and Leads är något jag anväder mest,väntar spänt på flera presets. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 12 mars 2004 Dela Postat 12 mars 2004 😉 en död fisk flyter FRUKTANSVÄRT bra!! i vattnet. Och det gjorde din mojjäng oxå. Fast i FL Studio. Ang preset kan jag bara repetera Basar Pads Leads Arpeggios Och ÄNNU MER....Presets 😄🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2004 LoL! Ok, då ska jag göra 4 banker när jag har tid. Kommer läggas upp relativt snart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 12 mars 2004 Dela Postat 12 mars 2004 Du har inte funderat på en arbetsansökan på nått företag typ PropHeads 😉 seriöst alltså Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2004 (redigerat) Ummm.... nej. Men får se vad framtiden har att bringa... Kolla gärna in de andra syntharna om ni inte har något annat för er. Neko Studios Redigerat 14 mars 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 12 mars 2004 Dela Postat 12 mars 2004 Testade den nyss och den var rätt grym faktiskt. Lite mer presets skulle inte skada. Lead är nåt jag önskar i så fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2004 (redigerat) Försökt ordna med LFO sync men det äter massa CPU, och känns därför inte så bra att ha. Jobbar vidare med detta.... Har dock löst en ganska dum bug med att synthen är duofonisk (annars mono) såvida du inte spelar på den grafiska klaviaturen. 😉 Jaja... fixat är det i alla fall. Uppdatering på G ---------------------- EDIT En PADbank är klar. Skall dock uppdatera synthen på forumen där den ligger och sedan även ladda upp presetsen. (Vissa av dem blev nästan ruggigt bra 😄) Redigerat 12 mars 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 14 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 14 mars 2004 Ok, jag har nu gjort 5 banker (en ini bank) till Osiris. Alla är inte helt klara, men det kommer, jag lovar! Prova gärna! MEN!!! Alla ni som laddat hem Osiris innan måste ladda ned den nya versionen eftersom den gamla inte stödjer de nya presetsen. Ni kommer dock att kunna arbeta vidare med den gamla vid sidan av den nya. MVH Stefan @ Neko Studios Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.