Jump to content
Annons

Knarkhandel?


Filmtoken

Recommended Posts

Hej på er.

Kompisen är övertygad om att hans granne säljer knark. Till den milda grad att han har krupit omkring på sin balkong med en videokamera i högsta hugg. Gissa vem som fick i hedersuppdrag att försöka tvätta ljudet... "du jobbar ju med ljud och sånt, kan inte fixa så man hör ordentligt vad de säger?"

Testat i tre omgångar men kommer verkligen ingenvart. Mest försökt filtrera bort bruset och kameramotorljudet genom mängder av hög-Q:iga eq-skärningar (Waves Q10, UAD Cambridge) men får inte fram någon som helst tydlighet. Vill minnas att det finns vissa frekvenser man kan boost:a för tydlighet i tal, men hittar ingen info om vilka det är. Har hört ryktesvägen att Waves XNoise kan vara guld för sånt här, men det är en dyr plugg som jag inte har någon egentlig användning för själv så...

Länkar till några sekunder av ursprungsinspelningen här så ni får ett hum om "kvaliteten".

http://www.talkoftheweather.com/slaskljud.aif

Redigerat av Filmtoken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
annars är ju ett hett tips att låta polisen sköta avlyssning och smygvideofilmning när det gäller brottslig verksamhet, om inte annat att tipsa dom...

yep.. att filma någon som inte vet om det är mig veteligen olagligt..

jag säger: låt grannarna göra vad dom vill, om det inte drabbar er så är det inte er sak!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Mmm och pundarna får se videon hus bengen och fattar så mycket att det är grannen som filmat? Ja det kan ju bli en mycket trevligt tillställning det. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm och pundarna får se videon hus bengen och fattar så mycket att det är grannen som filmat? Ja det kan ju bli en mycket trevligt tillställning det. 🙂

Jo väldigt sant. Om det nu e handel på gång och det inte råkar handla om några småhandlande hashförsäljare så tror jag att det är bäst att ni tar era prylar och låter dom vara, för er egen skull dvs..

Men om det nu råkar vara några småhandlande hashförsäljare så tycker jag personligen att ni, för deras skull, ska låta dom vara... ☺️

Inte för att jag propagerar för lätta droger men den svenska drogpolitiken kan ibland vara lite väl hård mot vanligt folk som egentligen inte gör någon skada för verken dig, dina andra grannar eller någon annan i sammhället för den delen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm och pundarna får se videon hus bengen och fattar så mycket att det är grannen som filmat? Ja det kan ju bli en mycket trevligt tillställning det. 🙂

Jo väldigt sant. Om det nu e handel på gång och det inte råkar handla om några småhandlande hashförsäljare så tror jag att det är bäst att ni tar era prylar och låter dom vara, för er egen skull dvs..

Men om det nu råkar vara några småhandlande hashförsäljare så tycker jag personligen att ni, för deras skull, ska låta dom vara... ☺️

Inte för att jag propagerar för lätta droger men den svenska drogpolitiken kan ibland vara lite väl hård mot vanligt folk som egentligen inte gör någon skada för verken dig, dina andra grannar eller någon annan i sammhället för den delen...

+1

mycket bra sagt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Don't get me started / don't shoot the messenger 😄 Själv hade jag inte gjort något liknande, men det är inte mitt val. Som en väntjänst (och som en ren utmaning) testar jag gärna att filtrera ljudet. Och om nån vet hur man gör det bättre är tips välkomna. Vad man än tycker om användningsområdet, typ. Lite intressant iofs; måste man digga syftet för att tipsa? :-D "Ja jag vet hur du kan få bett i din baskagge, men eftersom jag tycker låten suger berättar jag det inte" 🙂

Re-postat i redigering eftersom svaren studsade hit tråden.

Redigerat av Filmtoken
Link to comment
Dela på andra sajter

Don't get me started / don't shoot the messenger 😄 Själv hade jag inte gjort något liknande, men det är inte mitt val. Som en väntjänst (och som en ren utmaning) testar jag gärna att filtrera ljudet. Och om nån vet hur man gör det bättre är tips välkomna. Vad man än tycker om användningsområdet, typ. Lite intressant iofs; måste man digga syftet för att tipsa? :-D "Ja jag vet hur du kan få bett i din baskagge, men eftersom jag tycker låten suger berättar jag det inte" 🙂

Re-postat i redigering eftersom svaren studsade hit tråden.

Det du ville ha hjälp med är buggat, dvs avlyssnat utan talarens godkännande, vilket är brottsligt.. Och genom att hjälpa dig deltar vi/jag (den som nu skulle svara på en sådan tråd) i ett brott.. och man blir då medbrottsling.. något som jag helst undviker då internet inte är det mest anonyma ställe.

hade som du skriver handlat om en bastrumma så hade det varit en helt annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... Hörde klippet för första gången nu. [ Satt på jobbet innan där man inte kan lyssna/ladda ner ljudklipp ]

Och jag har två frågor:

1.Varför vill du filtrera ljudet då du redan nu kan höra/förstå allt dom säger?

2.Varför säger du inte till din vän att han ska låta bli att ligga och smygfilma sina grannar istället för att peppa på ideen och börja debugga den.. :rolleyes:

ps.

Om jag vore du hade jag tagit bort ljudklippet från forumet ganska fort. Inte helt omöjligt att det finns någon hiphop/beatmaker här på forumet som känner igen rösterna, och kanske rent av känner personerna i fråga.

ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...