Jump to content
Annons

Problem med mina AKG K240 Studio

Recommended Posts

thrinithan (oregistrerad)
Postat

Rubriken säger allt. Kontakten vägrar att lossna från mina K240 Studio hörlurar. Eftersom jag aldrig har tagit lös kabeln tidigare vet jag inte hur långt in det ska gå att trycka "lås dutten" men det känns nästan som att det är den som är problemet. Vad göra? Min garanti tid har gått ut. 😄

Annons
Postat

Jag har till och med testat att nypa låsningen med tång och dra samtidigt. 😄

Testade nyss igen och jag drog för kung och fosterland men det händer inget! Har testa lirka den lite men då börjar det knastra oroväckande i plasten så det vill jag helst inte göra igen 😄

Postat
har du testat att skruva?

funkar ej. Tror nog inte att det är en skruvannordning eftersom den har en låsmekanism. Det brukar liksom inte vara både och.

Postat

bumptibum

Postat

funkar ej. Tror nog inte att det är en skruvannordning eftersom den har en låsmekanism. Det brukar liksom inte vara både och.

Jag har ett par såna lurar och det ska bara vara att trycka in låsknappen och dra rakt ut... Man kan få pressa in knappen rätt hårt och rucka lite (försiktigt) på kontakten samtidigt. Den sitter med tre stift rakt in. Knappen pressar in en låsfjäder av metall.

Hoppas det hjälper...

Postat

Jag har ett par såna lurar och det ska bara vara att trycka in låsknappen och dra rakt ut... Man kan få pressa in knappen rätt hårt och rucka lite (försiktigt) på kontakten samtidigt. Den sitter med tre stift rakt in. Knappen pressar in en låsfjäder av metall.

Hoppas det hjälper...

det var som jag misstänkte. Jag får testa att trycka ännu hårdare men jag misstänker att låsnknappen är trasig på nått vis.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.