Jump to content
Annons

Recommended Posts

aje99 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej på er alla kunniga...

Skulle idag stränga om min stratta med FR stall som jag gjort en och annan gång förut (har haft gitarren i typ 15 år) utan att det varit några problem. När jag börjar få ordning på stämmningen ser jag att baksidanpå stallet står rätt upp. Samma dimension och fabrikat som tidigare på strängarna. Vad har hänt!?

Har provat allt jag kan komma på utan att få ordning på det. Jag har läst allt som går att läsa om FR-stall på detta forum och även kollat alla youtube-filmer i ämnet.

Blir oerhört tacksam om någon har funderingar på vad som kan vara fel....

Redigerat av aje99
Annons
Postat (redigerat)

Kolla att spännfjädrarna är hela och sitter fast som de ska. De finns under locket på kroppens baksida.

//KG

Redigerat av KaptenGnissel
Postat

Kan även vara i behov att justering misstänker jag. jag hade exakt samma problem med min Ibanez med FR-stall på 80-talet. Detta gjorde att jag ganska snabbt tröttnade på FR/svaj även om jag älskade den gitarren...

Postat

Samma hos mej nångång då å då. Slacka alla strängar rejält och börja om. Kolla även så att stallet sitter rätt i sina spår.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.