Jump to content
Annons

Alternativa drivrutiner till Line6 ux2?


thomaslj

Recommended Posts

Hej!

Har mer eller mindre fått ganska stora problem med mina drivrutiner till mitt line6 ux2. Det som verkade fungera perfekt i början visade sig gå snett ganska snabbt.

Efter en stund la ljudet av och drivrutinerna strejkar. Efter att ha startat om cubase, även mitt ux2 x antal gånger går det fortfarande inte få igång.

När jag startar upp cubase så går det numera igång med mina standarddrivrutiner som tillhör ljudekortet i min bärbara dator.

När jag försöker byta till line6 ux2 asio drivers får jag medelandet. " ASIO Driver open faliure "

Har laddat ner de senaste drivrutinerna och instalerat om även dom x antal gånger men det vägrar fungera.

Finns det någon slags universal ASIO driver som fungerar stabilt till Vista x64?

Någon som haft samma problem?

Har kört mitt kort utan problem tidigare med SX3 genom XP.

Nu kör jag Cs 4 genom Vista.

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kan du installera XP? Det vore nog den enklaste lösningen.

EDIT: Såg att det finns drivrutiner för Vista64;

http://line6.com/software/index.html

Om den inte fungerar så är det något annat fel.

Kör med de drivrutiner som ska gälla för vista x64. Läste i någon tråd att dell's bärbara har haft lite problem med sina externa ljudkort. Efter att ha bytat usb-ingångar med midicabeln så löste sig allt mystiskt.

Får se hur länge det håller denna gången;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du installera XP? Det vore nog den enklaste lösningen.

EDIT: Såg att det finns drivrutiner för Vista64;

http://line6.com/software/index.html

Om den inte fungerar så är det något annat fel.

Kör med de drivrutiner som ska gälla för vista x64. Läste i någon tråd att dell's bärbara har haft lite problem med sina externa ljudkort. Efter att ha bytat usb-ingångar med midicabeln så löste sig allt mystiskt.

Får se hur länge det håller denna gången;)

När det löser sig mystiskt är det ju bara att le och vara glad 🙂 Det är ju dock skönt att VETA vad som är felet när det strular.

Har du kollat i Enhetshanteraren att dina IDE-kanaler (primär och sekundär) står på DMA och inte PIO? Överföringslägen kan/ska vara Ultra DMA Mode 5/Mode 2 och vid automatisk identifiering DMA om tillgängligt. Vid ett visst antal upprepade avbrott kan nämligen dessa "hoppa ur".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...