Jump to content
Annons

Mina tre största fel?


Filmtoken

Recommended Posts

Hej på er!

Visste inte riktigt i vilken kategori det här hörde hemma, så jag bara sköt från höften. Även om det är långt ifrån klart så är det nog lite mixningsvarning på det ändå.

Lång historia kort: jag har ombetts ta fram ett litet gäng mockups av "halvklatschiga elgitarrlåtar". (Jo, jag lovar. Uppdraget uttrycktes så. :-D) Eftersom jag är en klaviaturist through and through har jag inget annat val än att försöka lösa det genom virtuella instrument och samplingar. Eftersom jag är totaln00b vill jag gärna ha lite feedback redan efter den här första kvällens pillande :-) Håller på med två parallella nu och vill helt enkelt veta:

Vilken/vilka grejer i det här ljudexemplet skvallrar tydligast om att killen bakom rattarna inte vet vad han sysslar med och att det bara är fusk alltihop? :-)

www.talkoftheweather.com/Quarantine.voxless.mp3

Enjoy, och det är het tillåtet att skratta eller kräkas 🙂

/J

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gitarrhacken från VG?! suger (iaf separat i mix som här). Annars är jag lite impad ändå av soundet/liret på andra riffet - svårt att riktigt höra i den krossade filen ha ha, men den delen funkar riktigt bra..vilken plugg på den - VG 🙂 ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...