Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu funkar fw410 kortet helt okej.

Men.

har flyttat alla prylarna idag och helt sonika funkar inte det att spelain med micen.

Det blir alltså ingen inputsignalfrån micen till koretet.

Annons
Postat

Har du anslutit firewiresladden? Satt på micken? Kollat så inte Mic/Line-knappen står i fel läge? Kollat Gain? Installerat senaste drivrutinerna? Mitt FW410 kunde kajka ur obland så man fick ominstallera helt apropå ingenting. Struligaste ljudkort jag har använt faktiskt.

Postat
Struligaste ljudkort jag har använt faktiskt.
+1

Har du provat att öppna M-Audios mixer och klickat 'Reset'-knappen? Den får spunk ibland.

Postat

provat massa kluriga grejjer.. diskuterar mwd suporten.

An talar om dåliga fwkrettsar i imacen.

Kortet funkar för uppsplening, lyckade få det funka litet tag med micen men sen va det kört.

Micen isig har fått ett par smällar o e "lagad" av mig, men det funkade fint innan flytèn. Men även om micen e kajko borde väl ändå kortet blippa?

Ja, struligt kort som fasiken. men jag gillar det ändå🙂

Postat
provat massa kluriga grejjer.. diskuterar mwd suporten.

An talar om dåliga fwkrettsar i imacen.

Kortet funkar för uppsplening, lyckade få det funka litet tag med micen men sen va det kört.

Micen isig har fått ett par smällar o e "lagad" av mig, men det funkade fint innan flytèn. Men även om micen e kajko borde väl ändå kortet blippa?

Ja, struligt kort som fasiken. men jag gillar det ändå🙂

Du kan enkelt kolla vad du har för FW-chip i burken genom att trycka "Äpple + s" vid uppstart. Står det "Lucent" så har du Agere (dåligt), står det TI (Texas Instrument) så beror problemet på något annat.

Postat

Tror det är de sämre fwkrestarna.

Men. Nu funkar alllt som det skall.

Vet inte riktigt vad jag gorde men det funkar fint nu iaf.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.