Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Här brukar ju finnas en outslinlig källa av kunskap att ösa ur. Någon som har tips vad jag bör testa?

Har ett Yamaha swg 1000xg, och när jag försöker lägga på midi efter att först ha lagt audio så låser sig datorn med ett hemskt bröl. Måste stänga av och starta om. När jag startar om påträffar scandisc alltid 4096 bytes som svävar fritt, som jag tar bort. Omvänt är inga problem, alltså tuta på med massor av midispår, för att därefter tjonga på massa audio. Datorn är blott och bart en 300 MHZ men eftersom kortet har egna processorer så är det ingen kritisk fråga.

Visst tänker den klyftige, lägg inte midi efter audio så är problemet no more, men riktigt så enkelt är det ju inte om man tänkt sig vara med i Studiofestivalen.

Tager tacksamt emot alla tips.

Eder ®offe

Annons
Postat

Tänkte börja med att försöka lösa min nuvarande situation.

Kollade igenom lite andra trådar, men buffringen kan knappast vara mitt problem eftersom jag har intern processorkraft. Det kan ju vara så att kortet har sagt upp sig partiellt också naturligtvis och skapar en egen loop. Har kollat runt i FAQs på forum för SWG1000xg-users men inget problem som påminner om mitt.

De där förhatliga 4096 bytes irriterar mig, att det är samma numerär hela tiden, och inte speciellt stor heller....

Postat (redigerat)

När datorn kraschar oavsett vad det är brukar det ju vara ett antal bytes stor fil som datorn hittar...jag tror att det är en systemloggfil som inte skrivs korrekt om datorn kraschar, jämfört med vad Windows gör när man avslutar korrekt... jag tror den sparar öppna tempfiler o säkerhetskopierar o.s.v då...när man sedan bootar om stämmer inte filens storlek mot vad den räknar med att hitta.. soo aj trår dätt yo känn bi verri kalm, Roffey....

Att datorn kraschar däremot är desto allvarligare.

Vad kör du för operativsystem? Sequencer? hur ser Swapfilen ut i Windows? har du defraggat disken? Sitter det MIDIanslutning på SW1000kortet? Drivrutin till kortet?

ffejn..det finns massa punkter som kan ställa till besvär om man vänder huvet i mer än tre sekunder...

Redigerat av demoniqus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.