Jump to content
Annons

Låttexter finnes

Recommended Posts

memy (oregistrerad)
Postat

Hej!

Skriver låttexter på både svenska och engelska vilka skulle kunna passa både som ballader, pop eller rock. Tar seriöst på detta skrivande och söker någon att samarbeta med som kan sätta musik till texterna och kanske även har kontakter eller erfarenheter i den vägen eftersom jag själv är novis på området (har för en massa år sedan fått några texter musiksatta för dansband men har trots det inte kunnandet inom musikbranschen). Är du intresserad av ett moget samarbete? Hör då gärna av dig. Man eller kvinna spelar ingen roll. Själv hör jag dock till den sistnämnda gruppen och har en del trevliga år på nacken. 😉

Annons
jestericious (oregistrerad)
Postat

Hejsan!

har en post alldeles under dig där jag faktiskt söker textförfattare =)

Fast jag håller på med elektronisk dans musik. Är det något du skulle kunna tänka dig att prova på?

Tom

Postat

hejsan..

jag skriver musik, & ofta gör jag en låt som jag sjunger massa nonsens på för att få fram melodin

och sedan försöker jag texta den melodin, men det är min svaga sida & där skulle jag behöva hjälp av en textförfattare

men det kanske inte är det du vill, du kanske vill att någon ska tonsätta dina redan färdiga texter?

jag är iaf intresserad av att jobba med en textförfattare,fast då att texta färdig musik istället för tvärt om!

hör av dig om det låter intressant..

ha det gott

/Larsson

😄

• 2 veckor senare...
Postat

Sen 98 har ja skrivit glödheta texter,

blödande berättelser, som säger att varken slump eller öde räcker

man får klara sig själv,

antingen pool eller raka vägen till ett hav me eld

de gäller att orka löpa linan ut,

många har gått igenom mörker för att få se skinande ljus

de finns folk där ute som vill se mig bli knäckt

men john blond e strålkastarna när scenen e släckt

känner äkta kärlek me pennan i min hand,

musiken e min fru som jämnt o ständigt ligger i min famn

vi har vart gifta sen långt tillbaka,

kom om du vill hata, ja står stolt på min gata

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.