KillwithSkill Postat 3 augusti 2008 Postat 3 augusti 2008 Ja bandet hade en fest i helgen och vi har snackat till och från en tid hurvida vi ska göra en platta till eller inte. Och i helgen så bestämdes det att nu banne mig gör vi en platta! Då vår förre sångare har visat noll intresse och presterat ganska dåligt så har vi redan sen förra plattan bestämt att avsluta samarbetet med honom. Vi har en del kontakter med kända och riktigt bra sångare som kan hoppa in mot betalning. Men tyvärr så har det favorisertas till den grad att det inte blir intessat att släppa en platta där sångaren redan har vart med på en massa andra band och projekt. Bla Matti Alfonzetti, Göran Edman och Matti Levén och Thomas Vikström osv typ. Det är ju riktigt bra sångare hela högen. Men som sagt, det blir tjatigt! Men innan vi tar tag i det hela så kanske man ska lägga ut lite trådar och kolla om det finns några oslipade okända diamanter. Här på forumet eller om nån känner till nån sångare som brinner för hårdrock och sång? Kravet är naturligtvis att det är seriöst. Att förstå hårdrock. Att kunna sjunga en hel dag utan att rösten ger vika. Ha riktigt bra engelskt uttal då låtarna ska sjugas på engelska. Plattan ska släppas worldwide. Musiken kommer att vara melodiös hårdrock, lite 80tals blandat med bly. Typ Ozzy's senaste platta. Blandat med Motley Crue från 94 (plattan med John Corabi på sång) Kanske lite Queensryche och Jörn Lande. Absolut inget glamrock eller emo, eller Linkin park-liknande apskit. Sångare vi gillar är David Coverdale, Jörn Lande, Tony Harnell, Ralf Scheepers, Jeff Scott Soto, Tim Owens mm! Orealistiska krav kan tänkas. Men det ger iaf en hint om vad vi söker. 😄 Så vet ni någon bra sångare eller kan komma med förslag så hojta till. Så kanske det släpps en bra platta i slutet av 2009? Tack på förhand! 🙁
Biran Postat 4 augusti 2008 Postat 4 augusti 2008 (redigerat) Tycker inte alls du/ni har orealistiska önskemål vad det gäller sångare, förutsatt att du/ni oxå kan leverera lika bra som de sångare du/ni vill ha - gäller ju att sikta högt.. T. Harnell e för mej en gud, med en röst utan dess like 🙁 Ring han, kanske inte har nått för sej just nu 😄 Även M.Kiske är ju en tänkbar sångare, som inte går av för hackor 🙂 Redigerat 4 augusti 2008 av Biran
Vallhagen Postat 4 augusti 2008 Postat 4 augusti 2008 Den kille jag tänker på här på forumet är Altzi. Exakt vad han sysslar med idag vet jag inte, men han uppfyller dina sångarkriterier 😉 tjing Bengan
DivineCo Postat 4 augusti 2008 Postat 4 augusti 2008 Altzi är en oerhört bra sångare men jag undrar om han inte sjunger i nått tyskt band.
Vallhagen Postat 4 augusti 2008 Postat 4 augusti 2008 Altzi är en oerhört bra sångare men jag undrar om han inte sjunger i nått tyskt band. Ok. Jo med den rösten så "borde" han ju vara upptagen...
hedvig.s Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 här e en bra sångare; http://www.myspace.com/fraisemetal 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.