kettmpa Postat 3 augusti 2008 Dela Postat 3 augusti 2008 Hej ! Har hĂ€ngt lite pĂ„ studio forum ca: 1 Ă„r Började Skapa musik efter att en vĂ€n visa mig FL studio, fastnade bigtime! Körde Fl sen i oktober förra Ă„ret, vart mycket skit bara lek! Jag Ă€r 26 Ă„r ung och har 2 kids + mamman! Kan ni tĂ€nka er stĂ„ och mixa(skivor) och skapa musik i vardagsrummet med 2 kids klĂ€ngandes pĂ„ bena? SĂ„ dĂ„ kom iden,jag ska bygga en Technofabrik! Körde till bygg ole(plank affĂ€r) köpte reglar,plyfa,gips +div skruv med mera! budgeten va lite dĂ„lig dĂ„ jag fick ta lite deg frĂ„n sparkontot och jag skulle juh bara bygga 2 vĂ€ggar va tanken! började mĂ€ta och se hur jag skulle dela av vardagsrummet...efter en lĂ„ngtids tĂ€nkade ca: 5 min sĂ„ va första regeln fast skruvad i taket! Ljudisolering? det va tankarna i huvudet! kollade lite pĂ„ detta forum+google.! uschh detta skulle juh kosta mer en vad min lĂ€genhet kostade.! det vart budget! alla skarvar i regelbygget tĂ€tade jag med vanlig fogmassa(lĂ€ste efterĂ„t att man skulle ha silicon:\ ) Varför ljudisolerat nĂ€r man inte har en budget att fixa detta? jadu vem vill höra ett par kids skrika nĂ€r man gör musik!? VĂ€ggarna: regelverk i vanligt trĂ€(inge gummimatta immelangolv och tak) tĂ€tat med fog,plyfa pĂ„ ena sida 2 gips och bara gips inne i rummet, och rockvol eller va det heter i oxo! Jag jobbar med kontors inredning och kom över lite ljuddĂ€mpade skivor frĂ„n jobbet som skulle slĂ€ngas! som sattes upp pĂ„ vĂ€ggar! Inredningen: BĂ€nkskiva 240x50 inhandlades (sparring hylla 249:-) som fĂ€stes med en regel och 4 stĂ€llbaraben! dĂ€mpskivorna satte jag framför bĂ€nkskivan och pĂ„ sidorna som ett bĂ„s,(ungefĂ€r som i ett kontorslandskap. bredvid mig satte jag en hylla som man kan ha allt sitt skit i,och bakom stĂ„r mitt dj set pĂ„ en hemmasnickrad möbel,ovanför skivspelarna satte jag mera dĂ€mpskivor, Dörren jag har till rummet Ă€r en 1000:- dörr frĂ„n coopbygg som vĂ€ger lika mycket som en planka, den blev inred med dĂ€mpskiva allĂĄ 10kg dörren har oxo ett lĂ„s :đ perfekt nĂ€r man e less pĂ„ allt spring!!! NĂ€r jag Ă€ndĂ„ va i farten med att skruva upp dĂ€mpskivor sĂ„ gjorde jag ett blivande mick bĂ„s!(jag kan ej sjunga men kanske kan komma till anvĂ€ndning nĂ„ngĂ„ng)men en mick har jag dock! ingen vĂ€rsting utan en gammal sennheiser kondesator mic! utrustning: som sagt började för snart ett Ă„r sen.. min plan dĂ„ va mest hjĂ€rnmassage nĂ€r alla hade somnat man kunde drömma sig bort i massa sköna ljud! Men efter som tiden gick, och ja jag blev lite bĂ€ttre(enl mig) sĂ„ skulle jag köpa en midi klav, Visste inte alls vad man skulle ha! rĂ„dfrĂ„gade lite vĂ€nner som hĂ„ller pĂ„ med musik och sa att Akai hade slĂ€ppt en ny MPK49, stack till jam och kolla den efter en snabb övertalning av personalen pĂ„ jam gick jag dĂ€r ifrĂ„n med en MPK49 nu nĂ„gra mĂ„nader efter VILKET KAP! den har allt! rattar man kan skruva pĂ„ reglar man kan slita i,tuff display och ett par slagpĂ„sar! ett mycket bra köp! Satt hemma i hörlurar och gjorde musik men efter ett tag sĂ„ kĂ€nner man att örona tar stryk.. jag djar och kör idag musik och att ha pĂ„ sig hörlurar 10timmar om dagen sĂ„ vill mina öron luftas lite, köpte ett par nEar 05 pĂ„ jam skönt att slippa förstĂ€rkare/slutsteg allt e juh inbyggt! + att det va rĂ€tt bra tryck i dom! kompleterade med en sub efterĂ„t! sen dĂ„? jo satt och kollade blocket! hittade en synt en acces virus classic! slog till direkt! sĂ„ nu sitter man i sitt rum och fĂ„r knappt plats av allt man har samlat pĂ„ sig pĂ„ ett Ă„r! Just det La ner FL studio för ett tag sen efter jag testade Ableton Live sjukt roligt program! aja nog snackat. tĂ€nkte lĂ€gga upp lite bilder! KĂ€nsliga proffs snickare bör ej titta! ps: Nej nej nej jag gör techno inte stavning! Jag och brorsan snackar och funderar! TĂ€tad dörrkarm HögtalarstĂ€ll micbĂ„set som nu Ă€r en skrothörna HĂ€r hĂ„lls det pĂ„ LĂ€ser manual för synten Arbetsplatsen Som ni ser Ă€r juh inte allt klart... utan allt kostar juh pengar! SĂ„ det blir lite pö on pö updaterar mer under tidensgĂ„ng dĂ„ jag nu hĂ„ller pĂ„ med vĂ€ggen bakom med lite projektor mĂ„lning! :] Over and out mvh kim VĂ€lkommen till technofabriken! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 3 augusti 2008 Dela Postat 3 augusti 2008 Det ser bra ut, beundransvÀrt arbete! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
IDF Postat 3 augusti 2008 Dela Postat 3 augusti 2008 hur har du dina högtalare placerade ?? đ det ser ut som om de pekar mot varandra.. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
kettmpa Postat 3 augusti 2008 TrĂ„dstartare Dela Postat 3 augusti 2008 hur har du dina högtalare placerade ?? đdet ser ut som om de pekar mot varandra.. Dom pekar nĂ€stan mot varandra.. lite utvinklade ska dom vinklas ut mera? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
IDF Postat 3 augusti 2008 Dela Postat 3 augusti 2008 hur har du dina högtalare placerade ?? đdet ser ut som om de pekar mot varandra.. Dom pekar nĂ€stan mot varandra.. lite utvinklade ska dom vinklas ut mera? ett tips Ă€r att högtalaren inte ska sitta sĂ„ lĂ„ngt bort som de verkar. sen ska du ju lyssna pĂ„ högtalarna - de ska inte lyssna pĂ„ varandra.. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
IDF Postat 3 augusti 2008 Dela Postat 3 augusti 2008 kolla lite hÀr: http://www.google.se/search?q=h%C3%B6gtala...lient=firefox-a Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
kettmpa Postat 3 augusti 2008 TrÄdstartare Dela Postat 3 augusti 2008 tack tack! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
eterno Postat 3 augusti 2008 Dela Postat 3 augusti 2008 hur har du dina högtalare placerade ?? đdet ser ut som om de pekar mot varandra.. Dom pekar nĂ€stan mot varandra.. lite utvinklade ska dom vinklas ut mera? Ditt huvud och 2 st. högtalare ska bilda en triangel. Tex. 1-1,5m mellan högtalarna och samma mĂ„tt till mixplatsen (dina öron). Lycka till Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
kettmpa Postat 3 augusti 2008 TrÄdstartare Dela Postat 3 augusti 2008 (redigerat) Ditt huvud och 2 st. högtalare ska bilda en triangel. Tex. 1-1,5m mellan högtalarna och samma mÄtt till mixplatsen (dina öron). Lycka till ok.. tack.. dÀr dom stÄr nu Àr ungefÀr 1 meter pÄ ena sidan 1,5 pÄ andra Redigerat 3 augusti 2008 av kettmpa Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.