Jump to content
Annons

Installera Win XP på USB hårdisk

Recommended Posts

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Jag skulle eventuellt behöva kunna installera Win XP på en USB hårdisk men är osäker på om det går dvs. får man det alternativet under installationen. Jag vill försöka så långt möjligt att undvika att montera i och ur hårddiskar i datorn för att göra att installera på den här hårddisken. Nån som har nåt stalltips, tacksam för svar.

Annons
Postat

Varför vill du installera ditt operativ system på en extern? Det kommer ge mycket och betydligt sämre prestanda.

Men funka ska det göra!

Postat

OK tack, jag håller på och meckar och testar lite gratis program för film så den ska bara funka som backup om det skiter sig. Jag menar så jag kan återställa grejor från den utan att installera om.

Postat

1. Det finns inget stöd från Windows sida för att installeras på USB-disk.

2. Det går fint att hacka in Windows ändå.

Kolla http://www.ngine.de/index.jsp?pageid=4176.

3. Kan ditt moderkort boota från USB?

4. Jag skulle i n t e rekommendera USB-disk som systemhårddisk.

Postat

Nä, inget att rekommendera. Om du däremot vill kunna "rädda" ett kvaddat system så går det att köra en ghostkopia till USBn och återställa därifrån.

Ibland bootar jag från CD med WinPE (en minimerad win variant som kan köras helt utan HD) och redan den tar en mindre evighet att boota....

K

Postat

OK tack för bra tips. Fan jag trodde det skulle funka ganska bra iom att jag tyckte det rullade ungefär som vanligt när jag körde igång en gammal Win 98 via USB. Ja dvs. ända till OSet fattade att det var för mycket minne i datorn och det la ner.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.