Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Jag fick igår erbjudande att köpa två st begagnade Audio-Technica AT-4033 med upphängning för en hyfsat billig peng!

Någon av er som har erfarenheter av den micken?

Annons
Elof (oregistrerad)
Postat
Tja!

Jag fick igår erbjudande att köpa två st begagnade Audio-Technica AT-4033 med upphängning för en hyfsat billig peng!

4033 verkar vara en njur-version av 4050, men jag är inte säker så ta min info med en nypa salt.

Har inte prövat 4033, men väl 4050 som är en mycket prisvärd och mångsidig mick, audiotechnicas försök till att utmana klassikern akg C414. De lyckas bra. Beroende på pris så kan nog micken vara ett schysst stereopar om den låter likt 4050.

Här finns en sida som kanske kan hjälpa dig: Audio Technica 40 series samples

mvh Elof

Postat
Tja!

4033 verkar vara en njur-version av 4050, men jag är inte säker så ta min info med en nypa salt.

Har inte prövat 4033, men väl 4050 som är en mycket prisvärd och mångsidig mick, audiotechnicas försök till att utmana klassikern akg C414. De lyckas bra. Beroende på pris så kan nog micken vara ett schysst stereopar om den låter likt 4050.

Här finns en sida som kanske kan hjälpa dig: Audio Technica 40 series samples

mvh Elof

Jag tror att 4050 kom efteråt, tror han sa det igår, men är inte helt hundra!

Priset är väldigt överkomligt skulle jag säga, nypris ligger på 5000 st och jag får båda under priset för en ny.. Så känns ganska solklart att jag ska köpa dem!

Postat

En mycket bra mick för sitt pris även om den är lite till åren. Har en själv. Fungerar till det mesta men är grym till basmickning. Förutsatt att dom nu inte är helt utslitna tycker jag att du ska slå till.

Postat
En mycket bra mick för sitt pris även om den är lite till åren. Har en själv. Fungerar till det mesta men är grym till basmickning. Förutsatt att dom nu inte är helt utslitna tycker jag att du ska slå till.

Okej! Jo han som har haft dem har använt dem till sång, akustisk gitarr och elgitarr. Så dem kan nog vara en bra allroundmick att ha. Sen vet jag inte om jag har användning för båda, men kanske kommer tillfälle. Kan ju va skönt att kunna sätta en X/Y på gitarr någon gång!

Piotr (oregistrerad)
Postat

AT 4033 är en riktigt bra mick och två st. under 5000kr är ett fynd!! KÖP KÖP!!

Vi har spelat in röster och akustisk gitarr med fint resultat. Polarn spelade in/producerade musikradiojinglar med dom och det blev riktigt bra.

/Peter

Postat
AT 4033 är en riktigt bra mick och två st. under 5000kr är ett fynd!! KÖP KÖP!!

Vi har spelat in röster och akustisk gitarr med fint resultat. Polarn spelade in/producerade musikradiojinglar med dom och det blev riktigt bra.

/Peter

Jo det är det som de flesta har sagt, så jag kommer slå till!

För resten av min lön för sommarjobbet kommer jag köpa mig en M-box 2 eller M-box 2 Pro med Factory paketet!

Känns djävulskt gött måste jag säga, ny lägenhet, nya mickar, nytt ljudkort...

Med en stor garderob som kommer funka som inspelningslokal!

Postat

Tycker att i stort sett alla ATs mickar är riktigt prisvärda, man blir inte missnöjd som med många andra lite billigare tillverkare. Har ett par olika själv bl.a. 4040 och är riktigt nöjd med allihop. 😛

Postat
Tycker att i stort sett alla ATs mickar är riktigt prisvärda, man blir inte missnöjd som med många andra lite billigare tillverkare. Har ett par olika själv bl.a. 4040 och är riktigt nöjd med allihop. 🙂

Aha okej! Jo men det känns skönt att alla säger massa positivt måste jag säga!

Tackar för alla svar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.