Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena,

någon som använder FX Teleport?

Om man inte är en hejare på TCP/IP så är det svårt att veta om jag gör något något fel när jag inte får Teleports i hosten att kommunicera med slaven. Under installationen i hosten så står det "searching for servers..." och "no installed effects found".

Jag har onekligen....två datorer och båda har 100mbit nätverkskort. Båda är anslutna till internet via samma router. Den ena via närtverkskabel, och den andra trådlöst. Jag har stängt av brandvägg i både host och slave.

What to do??!!

thanks.

Annons
Postat

jag har fått det att funka. det krävdes att jag konfigurerade med ny IP-adress...:-) när jag gör det så funkar inte internet. så vill jag ha internet igen måste jag åter klicka i "erhåll IP adress automatiskt".... men det kan jag leva med. men kanske går det att konfigurera på ett sätt så att jag inte behöver välja....?

thanks.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.