Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Min kompis beslöt sig för att skaffa lite hemmastudioprylar för att börja spela in lite av hennes låtar på datorn. ljudkort, sångmick etc. Spela in med midi från keyboarden och sjunga. Jag skulle hjälpa henne men efter inköpen och under uppackningen av prylarna upptäckte vi et grov tabbe. Micken var bra, men ljudkortet (m-audio mobilepre usb) hade ju inget midiinterface! Pinsamt, jag vet, men men.... så vad kan man göra nu? Är det enda alternativet att sälja kortet och köpa ett nytt som har midiinterface eller kan man på något sätt lösa detta utan att behöva köpa till ännu ett ljudkort? öppet köp-tiden har gått ut så vi kan inte få tillbaka pengarna. Snälla hjäp! /D

Annons
Postat

Finns gott om små midi-interface för ett par hundralappar med 1in/1ut eller 2in/2ut. Först när det är 4in/4ut börjar det kosta mer. Komplettera med ett sånt :-)

Postat (redigerat)

Du kan ju oxå köpa en sorts omvandlare för nån hundring. Asså så att du kan koppla in midin i usb istället.

Jag köpte en som hette M-Audio Midisport som funkar kalas. Har för mig att jag gav ca 140 spänn för den i min lokala musikaffär.

Redigerat av Flebbo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.