clabbe Postat 1 augusti 2008 Postat 1 augusti 2008 Bra studio sökes, med duktig ljudtekniker/mixer och masterer för inspelning av en hiphoplåt för en billig peng. Är en seriös låt så hör gärna av er!
Nordic Sound Postat 1 augusti 2008 Postat 1 augusti 2008 Bra studio sökes, med duktig ljudtekniker/mixer och masterer för inspelning av en hiphoplåt för en billig peng. Är en seriös låt så hör gärna av er! Har en i umeå, om ni kan ta er upp dit.
joachime Postat 1 augusti 2008 Postat 1 augusti 2008 Om det är en seriös låt, strunta i kriteriet "billig peng". För 5000:-/dag och uppåt får du en seriös studio/tekniker för din seriösa låt. För 2000:/dag, visst kan det bli bra. Men varför chansa?
clabbe Postat 1 augusti 2008 Trådstartare Postat 1 augusti 2008 Om det är en seriös låt, strunta i kriteriet "billig peng". För 5000:-/dag och uppåt får du en seriös studio/tekniker för din seriösa låt. För 2000:/dag, visst kan det bli bra. Men varför chansa? för 5000 per dag kan jag lika gärn punga ut 15 000 till en hemmastudio och få det jävligt bra!
joachime Postat 1 augusti 2008 Postat 1 augusti 2008 Om det är en seriös låt, strunta i kriteriet "billig peng". För 5000:-/dag och uppåt får du en seriös studio/tekniker för din seriösa låt. För 2000:/dag, visst kan det bli bra. Men varför chansa? för 5000 per dag kan jag lika gärn punga ut 15 000 till en hemmastudio och få det jävligt bra! Visst, at göra det själv är en bra bra väg att gå. Det lönar sig i längden. Men det tar sin tid och du kommer inte undan så billigt. För 15000:- får du ett par "seriösa" högtalare eller en "seriös" mikrofon. Inte den seriösa kunskapen.
Nordic Sound Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 En stor del av det man betalar för är teknikern, prisskillnaden på hyra studio med eller utan tekniker är rätt stor.
Piccazzo Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 (redigerat) för 5000 per dag kan jag lika gärn punga ut 15 000 till en hemmastudio och få det jävligt bra! För 20 000 å få det jävligt bra är nog en önskedröm , bara högtalarna i sig kommer gå på minst hälften och då är inte ens datorn köpt än. Men varför begränsa dig/er till Uppsala/Gävle/Falun.Utökar ni erat sökområde till att inkludera Stockholm ökar möjligheterna markant. Redigerat 2 augusti 2008 av Piccazzo
Nordic Sound Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 Ja jag lägger framm ett prisförslag, 2 dagars inspelning förslagsvis en Fre/Lör eller Lör/Sön. + mix och master 5000:- Har ni instrument? / samplingar. Studion finns i Umeå, en bit att åka. Logi går att ordna.
Wiggan Postat 7 augusti 2008 Postat 7 augusti 2008 Prova http://www.soundlevel.se/ i Uppsala. Arne är en stabil typ 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.