Igoris Postat 1 augusti 2008 Postat 1 augusti 2008 Hej! Jag jobbar med inspelning på en låt men jag är nybörjare på inspelning... Kanske finns det ngn som kan fixa på mixning/mastering?
Anders F Postat 1 augusti 2008 Postat 1 augusti 2008 (redigerat) Hejsan Om du vill ha hjälp med mixning så kan jag göra det. Jag brukar iaf göra en gratis, om det är massa låtar du vill ha mixade så är det betalning som gäller. Samtidigt så är det kul att lära sig mixa så om du känner att du har tålamodet att träna upp detta så kommer du ha både svett, tårar och otroligt roligt under tiden. Men det kommer ta MYCKET TID och vara något du måste träna för resten av livet då man aldrig blir fullärd. Men iaf, en låt kan jag göra, om du gillar mitt sätt att mixa och vill att jag gör fler åt dig så kommer vi överrens om något i så fall. Jag kommer ha tid efter 11 augusti då jag är på semester nu 😮 Mastering är inte något jag gör, så det kanske någon annan kan hjälpa till med eller om du anlitar ett masteringsföretag, vilket kan vara en god idé ur aspekten att du får ett par öron till på hur musiken låter. Jag försöker aldrig mastra min egen musik på grund av detta. MVH Anders Redigerat 1 augusti 2008 av Gizmozis
Igoris Postat 1 augusti 2008 Trådstartare Postat 1 augusti 2008 Hejsan Om du vill ha hjälp med mixning så kan jag göra det. Jag brukar iaf göra en gratis, om det är massa låtar du vill ha mixade så är det betalning som gäller. Samtidigt så är det kul att lära sig mixa så om du känner att du har tålamodet att träna upp detta så kommer du ha både svett, tårar och otroligt roligt under tiden. Men det kommer ta MYCKET TID och vara något du måste träna för resten av livet då man aldrig blir fullärd. Men iaf, en låt kan jag göra, om du gillar mitt sätt att mixa och vill att jag gör fler åt dig så kommer vi överrens om något i så fall. Jag kommer ha tid efter 11 augusti då jag är på semester nu 😮 Mastering är inte något jag gör, så det kanske någon annan kan hjälpa till med eller om du anlitar ett masteringsföretag, vilket kan vara en god idé ur aspekten att du får ett par öron till på hur musiken låter. Jag försöker aldrig mastra min egen musik på grund av detta. MVH Anders Tack ska du ha Anders!!! Det är kul! Ja, det är en låt men om det kommer mer låtar ska jag betala då. Ok, då hörs vi efter den 11 augusti. MVH /Igoris
Anders F Postat 1 augusti 2008 Postat 1 augusti 2008 Hejsan Om du vill ha hjälp med mixning så kan jag göra det. Jag brukar iaf göra en gratis, om det är massa låtar du vill ha mixade så är det betalning som gäller. Samtidigt så är det kul att lära sig mixa så om du känner att du har tålamodet att träna upp detta så kommer du ha både svett, tårar och otroligt roligt under tiden. Men det kommer ta MYCKET TID och vara något du måste träna för resten av livet då man aldrig blir fullärd. Men iaf, en låt kan jag göra, om du gillar mitt sätt att mixa och vill att jag gör fler åt dig så kommer vi överrens om något i så fall. Jag kommer ha tid efter 11 augusti då jag är på semester nu ☺️ Mastering är inte något jag gör, så det kanske någon annan kan hjälpa till med eller om du anlitar ett masteringsföretag, vilket kan vara en god idé ur aspekten att du får ett par öron till på hur musiken låter. Jag försöker aldrig mastra min egen musik på grund av detta. MVH Anders Tack ska du ha Anders!!! Det är kul! Ja, det är en låt men om det kommer mer låtar ska jag betala då. Ok, då hörs vi efter den 11 augusti. MVH /Igoris Ja, precis. Det är inte för att verka dum jag begränsar mig till en låt gratis. Utan mer ett ställningstagande då jag fått kritik för att jag är för snäll 😛 Men vi hörs i augusti så mixar jag låten åt dig 😛 MVH Anders
Pesek Postat 1 augusti 2008 Postat 1 augusti 2008 Hejsan Om du vill ha hjälp med mixning så kan jag göra det. Jag brukar iaf göra en gratis, om det är massa låtar du vill ha mixade så är det betalning som gäller. Samtidigt så är det kul att lära sig mixa så om du känner att du har tålamodet att träna upp detta så kommer du ha både svett, tårar och otroligt roligt under tiden. Men det kommer ta MYCKET TID och vara något du måste träna för resten av livet då man aldrig blir fullärd. Men iaf, en låt kan jag göra, om du gillar mitt sätt att mixa och vill att jag gör fler åt dig så kommer vi överrens om något i så fall. Jag kommer ha tid efter 11 augusti då jag är på semester nu 😎 Mastering är inte något jag gör, så det kanske någon annan kan hjälpa till med eller om du anlitar ett masteringsföretag, vilket kan vara en god idé ur aspekten att du får ett par öron till på hur musiken låter. Jag försöker aldrig mastra min egen musik på grund av detta. MVH Anders Tack ska du ha Anders!!! Det är kul! Ja, det är en låt men om det kommer mer låtar ska jag betala då. Ok, då hörs vi efter den 11 augusti. MVH /Igoris Ja, precis. Det är inte för att verka dum jag begränsar mig till en låt gratis. Utan mer ett ställningstagande då jag fått kritik för att jag är för snäll 🥰 Men vi hörs i augusti så mixar jag låten åt dig 🥰 MVH Anders Självklart ska du ta betalt! Första låten gratis är ett jättebra koncept, då får man en uppfattning av hur du har tänkt ljudbilden. Sen går det ju alltid att diskutera fram saker om något fattas/finns för mycket av. Att vara snäll är en bra egenskap men det gäller att inte slösa.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.