Jump to content
Annons

tech/elektro house + progressive/uplifting trance

Recommended Posts

base128 (oregistrerad)
Postat

Någon som är intresserad av ett samarbete? Vill gärna producera låtar/remixes i ovannämnda musikstilarna till att börja med ... eller kanske experimentera nya grejer... men känner att jag behöver en partner för att bolla idéer, etc.. gärna med erfarenhet i synth programmering, DAW, låtskriveri och arr.. och som gillar de där musikstilarna.. att gå till klubbarna, kunna hårdfesta och är openminded är definitivt ett plus >;-) Jag är själv allt i allo: ljudtekniker, producent, DJ och har egen studio med en del HW/SW (men kanske inte tillräckligt HW)... är ute efter en alesis andromeda nämligen. Bor i stockholm, är 30 år och är väldigt sugen på att lyssna mina låtar på klubbarna (gärna spela dem oxå då och då).

Influences: Zoo Brazil, Deadmau5, Sebastien Ledger, Swedish House Maffian, Sander Van Doorn, AVB, OceanLab, Aly & Fila, Gabriel & Dresden, m fl.

Är du intresserad så kan vi träffas med ett par öl i min studio i stockholm... Hoppas på seriösa svar.

Hasta la proxima vista!

Melvin

Annons
Postat (redigerat)
Någon som är intresserad av ett samarbete? Vill gärna producera låtar/remixes i ovannämnda musikstilarna till att börja med ... eller kanske experimentera nya grejer... men känner att jag behöver en partner för att bolla idéer, etc.. gärna med erfarenhet i synth programmering, DAW, låtskriveri och arr.. och som gillar de där musikstilarna.. att gå till klubbarna, kunna hårdfesta och är openminded är definitivt ett plus >;-) Jag är själv allt i allo: ljudtekniker, producent, DJ och har egen studio med en del HW/SW (men kanske inte tillräckligt HW)... är ute efter en alesis andromeda nämligen. Bor i stockholm, är 30 år och är väldigt sugen på att lyssna mina låtar på klubbarna (gärna spela dem oxå då och då).

Influences: Zoo Brazil, Deadmau5, Sebastien Ledger, Swedish House Maffian, Sander Van Doorn, AVB, OceanLab, Aly & Fila, Gabriel & Dresden, m fl.

Är du intresserad så kan vi träffas med ett par öl i min studio i stockholm... Hoppas på seriösa svar.

Hasta la proxima vista!

Melvin

Grymt intresserad! alltid velat pröva och samarbeta med någon 😛

Är dock ingen höjdare på de du nämnde om synth programmering och det, är inte någon avancerad producent ännu, men däremot har jag hållit på och lekt med musiken väldigt länge och har väl endel erfarenhet om arrangeringen och kanske lite coola ideer som aldrig kommer fram riktigt 😛

Historia:

Började leka lite med fasttracker 2 -98 som jag körde i något år som jag sedan avancerade mot Magix musix maker och Ejay titlarna 🙁

Sen någonstans vid 01-02 började jag köra fruityloops ett tag och bollade lite med reason som jag aldrig fastnade för riktigt.

Idag använder jag Cubase SX3 som jag kört i ungefär 2 år.

Hobby DJ har jag pysslat med hemma i ca 1,5 år, har inte haft något jobb ännu.

Behärskar Cubase SX3

Använder midi-klaviatur men är inte alls duktig på att spela.

Har DJ prylar hemma man sitter och leker med.

Gillar all sorts elektronisk musik, men är väl mest inne på det lite techigare hållet, hårt men melodiskt 😛

Verkar det som något så är det väl bara att hojta.

MVh//Robban

Redigerat av Soulsteen
  • 1 månad senare...
Postat

Läste din artikel här... har själv gått i samma tankar. Själv har jag hållt på med musik större delen av mitt liv. Har en egen studio i Falun där jag kommer i från, men bor i sthlm. Använder cubase sx + Mjukvaru syntar/pluggar + hårdvaru syntar/effekter som jag föredrar 😉 Gör själv progg House/Trance electro.. Har nog varit inne på dom mest stilarna och utforskat.. beror nog lite på humör.. men huvud ämnet återkommer alltid till progressive dans musik.

Är för övrigt 27 år och för de mesta glad och kreativ =)

Postat

Soft 😲 låter ju spännande...

Progressive överhuvud taget är ju helt ok för min del med men de e som du säger helt på vad humöret säger 😆

Men ajg gillar när det är lite driv i musiken sen om det är elektro de spelar ingen roll..

• 1 månad senare...
base128 (oregistrerad)
Postat

Vad najs! Jag håller på att leka med några softsyntar som NI Massive, Logics egna och en Roland JP-8000. Är dock sugen

på att skaffa en Nord lead eller en access virus TI men har inte råd än. Jag kan visa gärna vad jag gjort i studion. Känns

att man fastnar för ofta och vill helst ha andra att bolla ideer ... Skriver gärna några PM också... Soulsteen, Mattis023??

• 1 månad senare...
Millaway (oregistrerad)
Postat

Skickade ett PM.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.