Jump to content
Annons

Midicontroller / Edirol PCR-30


TungGung (oregistrerad)

Recommended Posts

TungGung (oregistrerad)

Jag har precis införskaffat mig en Edirol PCR-30 midicontroller.

Mitt problem är att jag inte får MIDI Remote Mapping att fungera korrekt. Jag gör allt efter konstens alla regler men ändå får jag inte det att funka riktigt bra.

Ett exempel:

Jag har skapat en mixer och sen en redrum. Redrum'en ligger på kanal 1.

I Options har jag valt Enable Midi Remote Mapping och Edit Midi Remote Mapping.

Jag vill med mitt ena skjutreglage på kontrollern styra kanal 1:s volylkontroll.

Så jag klickar på kanal 1, Midi Remote rutan kommer upp, jag klickar för Learn from midi input och rör på skjutreglaget. Och visst, det funkar. MEN! även Master Level'n i Redrum'en rör sig.....och om jag provar att ställa in den igen så är det kanske Flam ratten i Redrum'en som rör sig (givetvis samtidigt som Volym'en i Mixerns kanal 1).

Varför blir det så?...blir tokig på detta.

Kan någon hjälpa mig?

Tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Midi learn-funktionen i Reason är tyvärr inte jättelyckad och många har samma problem som du.

Själv har jag en massa irrationella besvärjelser för mig innan jag gör midi learn och det funkar - ibland.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det nu skulle vara så att du inte är helt övertygad om att du måste använda regeln i mixern kan du ju alltid använda masterregeln på själva instrumentet... även om detta i vissa fall kan vara mycket oönskvärt...

//Smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

TungGung (oregistrerad)

Jovisst, det stämmer 😄

Men det var mer som ett exempel. Inte så kul ex om man vill dra ner ett filter och volymen ändras samtidigt, hehe 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...