Tranback Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 Hej! jag hatar att programera digitala trummor jag vill ha en live trummisså jag undrar om någon skulle vilja lira med mig på distans:P typ att jag spelar in gitarren och du(vem du än är) spelar in trummorna när jag skickat gitarren
lavrell Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 (redigerat) Bara ett tips: skicka click-track till trummisen eller ett beat från Stylus så han vet vilken takt han ska lira efter. Skicka även med låtskiss/upplägg så han vet när eventuella fills ska komma osv ... skickar du bara en ljudfil med gura måste det vara jäääkligt tajt om det ska gå att lägga trummor till 😄 EDIT: småfix Redigerat 1 november 2004 av lavrell
Tranback Postat 2 november 2004 Trådstartare Postat 2 november 2004 Bara ett tips: skicka click-track till trummisen eller ett beat från Stylus så han vet vilken takt han ska lira efter. Skicka även med låtskiss/upplägg så han vet när eventuella fills ska komma osv ... skickar du bara en ljudfil med gura måste det vara jäääkligt tajt om det ska gå att lägga trummor till 😄 EDIT: småfix ok tack så mycket vad e stylus ganska ny på det här. men först och främmst måste jag hitta en trummis
lavrell Postat 4 november 2004 Postat 4 november 2004 (redigerat) ok tack så mycket vad e stylus ganska ny på det här. Stylus är ett samplingbibliotek från Spectrasonics som är fullt med trumloopar och enskilda trumljud samt percussiva ljud (tambourine mm.) det jag menade va att skapa ett beat i Midi som visat vilket tempo (Bpm) kompet ska gå i så trummisen vet vad han ska hålla sig till. Kräver dock ganska bra trumiss för att få till en bra inspelning ifrån Click-track. Och framförallt BRA inspelningsmöjligheter (akustik, micar mm) Lycka Till! 😕 EDIT: frågan är om jag är dyslektiker? Redigerat 4 november 2004 av lavrell
jarlo Postat 5 november 2004 Postat 5 november 2004 (redigerat) Hej! jag hatar att programera digitala trummor jag vill ha en live trummisså jag undrar om någon skulle vilja lira med mig på distans:P typ att jag spelar in gitarren och du(vem du än är) spelar in trummorna när jag skickat gitarren Vad hade du tänkt dig för musik? Redigerat 5 november 2004 av jarlo
Tranback Postat 6 november 2004 Trådstartare Postat 6 november 2004 Hej! jag hatar att programera digitala trummor jag vill ha en live trummisså jag undrar om någon skulle vilja lira med mig på distans:P typ att jag spelar in gitarren och du(vem du än är) spelar in trummorna när jag skickat gitarren Vad hade du tänkt dig för musik? allt typ av rock och punk men jag sjunger nog bäst åt Ebba Grön hållet men jag kan somsagt spela allt
Tranback Postat 8 november 2004 Trådstartare Postat 8 november 2004 kom igen nån trummis måste det finnas här
Ken Kängström Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 Gå in på www.jamma.nu. Där finns det nog en del trummisar som vill lira med dig. MVH//Kenny
Tranback Postat 10 november 2004 Trådstartare Postat 10 november 2004 snälla någon kan väll svara det måste ju finnas någon trummis här
feffe (oregistrerad) Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 trummis utan inspelningsmöjligheter :/ kommer med inspelningsmöjlighet när jag har råd
Danny Cort (oregistrerad) Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 Hej! jag hatar att programera digitala trummor jag vill ha en live trummisså jag undrar om någon skulle vilja lira med mig på distans:P typ att jag spelar in gitarren och du(vem du än är) spelar in trummorna när jag skickat gitarren Vad menar du? Ska en trummis freestyla efter ditt gitarrspår? Det är fan det dummaste jag har hört sen Hacke blev religiös...
ViktorDenStore Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Det är fan det dummaste jag har hört sen Hacke blev religiös... Haha 😲 Den va bra!
Tranback Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 jaja slut mobbat stäng tråden någn plz
frelin Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Jag ska fråga vår trummis om han är intresserad, kanske... Han gillar nya saker. Dock är han lite slö ibland. Kommer hem om en vecka så du får vänta lite 😆 . /oskar
Tranback Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Jag ska fråga vår trummis om han är intresserad, kanske... Han gillar nya saker. Dock är han lite slö ibland. Kommer hem om en vecka så du får vänta lite 😆 ./oskar det e lungvar länge sen jag la ut den här tråden behöver ingen trummis längre
Jimmy.H Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 Vad menar du? Ska en trummis freestyla efter ditt gitarrspår? Det är fan det dummaste jag har hört sen Hacke blev religiös... Vad är det som är så dumt? Det är inte särskilt ovanligt att trummisar lirar till click/beat och är man bara van vid det ser jag inte nåt problem att lägga på ett trumspår efter att gitarren är lagd. Jag är trummis men har tyvärr inte inspelningsmöjlighet i min nuvarande lokal, sorry.
Mattias B Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 Ska en trummis freestyla efter ditt gitarrspår? Det är fan det dummaste jag har hört sen Hacke blev religiös... Exakt varför är det det dummaste du har hört? Det funkar alldeles utmärkt att lägga trummor efter gitarr, vi har gjort så mängder med gånger i mina olika band med superbt resultat. Har kanske med trummisens skills att göra 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.