Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej jag söker efter en bärbar eq, som jag kan ha med mig och koppla in mellan ipoden och hörlurarna.

Finns det? eller måste man bygga?

Annons
Postat
Hej jag söker efter en bärbar eq, som jag kan ha med mig och koppla in mellan ipoden och hörlurarna.

EQ måste det väll finnas internt i Ipoden?

Postat

Jodå, men jag kan förstå om det känns lite begränsande med inställningar som "Acoustic", "Classical", "Dance", "Piano" o.s.v. Så är det i min iPod Nano iallafall 🙂

Postat

Blir nog bara krångligt>resultat ! Irivers och många andra mp3-spelare har en grafisk EQ inbyggd, det är väldigt behagligt =)

Postat

Jodå, men jag kan förstå om det känns lite begränsande med inställningar som "Acoustic", "Classical", "Dance", "Piano" o.s.v. Så är det i min iPod Nano iallafall 🙂

Det borde väll räcka? Man får ju ändå aldrig perfekt lyssning i en mp3-spelare, och miljön är sällan bättre än dålig.

Postat

Det borde väll räcka? Man får ju ändå aldrig perfekt lyssning i en mp3-spelare, och miljön är sällan bättre än dålig.

Precis!

Vad använder du för lurar?

Postat

Jag kände precis som trådskaparen när jag hade en ipod mini för längesen. Jag tycker inte alls att de där färdiga inställningarna räcker. När jag sen gick över till att bara använda min walkman-mobil till att lyssna på musik i, blev jag positivt överraskad, eftersom det fanns en 5-bands eq i den :-) Den har ett relativt platt och tråkigt grundljud, men tack vare eq:n kan jag i den få en ljudbild som tilltalar mig mycket mer än ipodens grundljud eller någon av dess färdiga inställningar.

Smaken är som baken, så jag tycker att det borde vara en självklarhet att inkludera en fem eller sexbandseq i de flesta bärbara spelare. Detta är enda anledningen till att jag inte köper en ipod idag. Förstår inte alls varför apple inte börjat med det ännu.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag använder lurar som låter bra från början istället för att kompensera med en massa EQ.

Redigerat av drloop
Postat

Hmmm.. ser det framför mig 19" bred fullparametrisk EQ hängande på ryggen tillsammans med ett stort bilbatteri 😉

*host*

..eller inte..

Det finns tydligen en firmware replacement som kallas Rockbox för ett flertal MP3-spelare, däribland iPod

Rockbox - opensourceproject

tyckte jag såg något om en bättre EQ när jag skummade igenom ett par sajter efter info

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.