Jump to content
Annons

Till alla forummedlemmar


Björn Olsberg

Recommended Posts

................och vissa veteraner är en smula självgoda i många trådar , kanske dags att de kan få sin egen vip-lounge ?  😏

Inte för att jag vill hoppa på någon , de finns dom även som har postat 500 + som faktiskt är tålmodiga och inte kör en lite blase´stil  😮

Ja fast jag vet inte om folk är blasé. Då borde man ju skita i att komma hit och posta. Det handlar nog konstigt nog om någon slags engagemang ändå.. att man bryr sig tillräckligt för att öht posta en spydig kommentar. Och att man då kanske vill att saker skall bli bättre, men inte vet hur man skall få till det.

Angående diskussionen kring att OT blir lite absurt ibland; tycker jag är kul. Musiker har en speciell sorts humor vill jag inbilla mig. Man behöver ju inte besöka trådarna om man inte vill. Personligen tycker jag det är roligt att läsa om så skilda saker som byxstorlekar och flaggfärger. Dessutom ger det en community-känsla där folk får uttrycka mer privata idéer och tankar. Vilka i sin tur gör att man efter ett tag lär känna folk lite och ser hur de fungerar och tänker.

Sedan att vissa ämnen går OT ibland, det må vara hänt. Ett samtal mellan två personer har en tendens att bli så. Och är det ett samtal mellan tvåtusen personer så... Dessutom tycker jag att vi är ganska duktiga på att hålla efter varandra. 🙂

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Angående de raderade trådarna i natt: Mats S raderade inlägget så snart han såg det, vilket jag har förstått inte var alltför långt efter det att inlägget postades. En mycket osmaklig bild var publicerad. När Mats kom till jobbet i morse så var en ny tråd startad kring samma ämne, men med något nedtonad bild. Den raderades också direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

största nackdelen att forumet växer tykcer jag är att man måste börja trycka på "Fler trådar..." de behövde man minsann aldrig göra förr... 😕

HöH? Det gör jag mest hela tiden. Kanske för att jag inte vill missa något 😕 Fast kanske mer nu än för ett halvår sedan.

EDIT: Förtydligande

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller helt med det kloka ägghuvudet kläcker ur sig ( 🙁 ) här ovan.

Dessutom manar jag till lite perspektiv:

1. När det gäller otrevligt språk/påhopp och jävligheter

Alltså, av dom tusentals trådar som finns här skulle jag gissa att det är HÖGST 10 trådar, sen jag började hänga här i februari, som har gått över gränsen, där folk börjat kalla varandra *(?¤%&"&!!! och hoppa på varann personligen. Dom trådarna är förvisso ofta välbesökta och med många postare, men det säger nog mer om mänskligheten än om detta forum och dess innevånare.

>> Ett litet problem på ett i övrigt så pass kunskapsfyllt och trevligt forum alltså, om ni frågar mig.

2. När det gäller sarkasm i trådarna

Jag tycker man kan åtminstone kräva ett minimum av social kompetens/sunt förnuft för att börja snacka på forum överhuvudtaget. Tror inte det finns ett enda forum på intörnät där man kan stolpa in, utan att läsa en enda tråd utan bara registrera sig och ställa den mest frequently asked question och kräva svar. T ex om jag googlar fram ett forum för ost, reggar mig snabbt, hittar en kategori som heter "Övriga frågor" och ställer frågan: "TJÄNARE JAG E NY HÄR FINNS DET NÅGON OST NÅN KAN REKOMMENDERA. JAG HAR 2 OLIKA MACKOR JAG SKA BRE. HEJ DÅ!" Det finns viss risk att jag då får en mer eller mindre syrlig kommentar, eller? 😕

Tycker Studio Forum är ett av dom mest personliga forumen jag har besökt. Även om tonen ibland är - rättfram ? - så är i grunden dom allra flesta trevliga och tycker det är kul med nya medlemmar. Så är det inte på alla forum.

Sen går det väl upp och ner, en period var det otroligt puff-kudde-mysigt där ingen knappt kom med konstruktiv kritik eftersom alla höll varann om ryggen och höll med varann i debatterna. Stor eloge till Nattvaktaren, Danny Cort och andra som nästan gjort det till en grej att se saker ur andra perspektiv än det politiskt korrekta. Utan dom blir vi en samling lallande curling-fostrade eskimåer, som nöjda flyter genom tillvaron utan självkritik.

3. När det gäller moderatorer

Absolut. Om förebilden är Olsberg och inte Papi Raul.

Det var allt som rymdes i min hatt idag. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller helt med det kloka ägghuvudet kläcker ur sig ( 😉 ) här ovan.

Dessutom manar jag till lite perspektiv:

1. När det gäller otrevligt språk/påhopp och jävligheter

Alltså, av dom tusentals trådar som finns här skulle jag gissa att det är HÖGST 10 trådar, sen jag började hänga här i februari, som har gått över gränsen, där folk börjat kalla varandra *(?¤%&"&!!! och hoppa på varann personligen. Dom trådarna är förvisso ofta välbesökta och med många postare, men det säger nog mer om mänskligheten än om detta forum och dess innevånare.

>> Ett litet problem på ett i övrigt så pass kunskapsfyllt och trevligt forum alltså, om ni frågar mig.

2. När det gäller sarkasm i trådarna

Jag tycker man kan åtminstone kräva ett minimum av social kompetens/sunt förnuft för att börja snacka på forum överhuvudtaget. Tror inte det finns ett enda forum på intörnät där man kan stolpa in, utan att läsa en enda tråd utan bara registrera sig och ställa den mest frequently asked question och kräva svar. T ex om jag googlar fram ett forum för ost, reggar mig snabbt, hittar en kategori som heter "Övriga frågor" och ställer frågan: "TJÄNARE JAG E NY HÄR FINNS DET NÅGON OST NÅN KAN REKOMMENDERA. JAG HAR 2 OLIKA MACKOR JAG SKA BRE. HEJ DÅ!" Det finns viss risk att jag då får en mer eller mindre syrlig kommentar, eller? 😆

Tycker Studio Forum är ett av dom mest personliga forumen jag har besökt. Även om tonen ibland är - rättfram ? - så är i grunden dom allra flesta trevliga och tycker det är kul med nya medlemmar. Så är det inte på alla forum.

Sen går det väl upp och ner, en period var det otroligt puff-kudde-mysigt där ingen knappt kom med konstruktiv kritik eftersom alla höll varann om ryggen och höll med varann i debatterna. Stor eloge till Nattvaktaren, Danny Cort och andra som nästan gjort det till en grej att se saker ur andra perspektiv än det politiskt korrekta. Utan dom blir vi en samling lallande curling-fostrade eskimåer, som nöjda flyter genom tillvaron utan självkritik.

3. När det gäller moderatorer

Absolut. Om förebilden är Olsberg och inte Papi Raul.

Det var allt som rymdes i min hatt idag. 😆

WORD

Link to comment
Dela på andra sajter

appropå "hårda ludna" så har vi tydligen en ny sångerska i försammlingen

Gunilla

Såg det, trodde först det var någon non-gunilla som skulle göra sig rolig. Men har nu fått PM av henne och det verkar vara den äkta varan. :rolleyes:

Hon verkar förresten oändligt mycket trevligare än you-know-who.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...