Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Går det på något sätt att få mer än en effekt i en send? Tex om jag vill ha ett reverb, men vill använda en eq på just reverbet och inte originalspåret. Eller måste jag dubbla spåret och lägga inserts?

Jag använder Cubase sx3.

Tacksam för hjälp

Annons
Postat

Kan inte Cubase men kolla manualen om du hittar något om group channels eller AUX channels. På denna kanal kan du lägga ditt reverb ocxh skicka vilka kanaler du vill till samma reverb, här kan du även lägga EQ utan att det påverkar ditt orginalspår.

MVH

Anders

Postat
När du skickar till en buss, så lägger du effekterna som inserts på bussen, så det är inga problem att göra som du vill. 😛

EDIT: Gizmozis var snabbare på avtryckaren... 😉

hehe...vilda västern här 🙂

Postat

Man tackar. Tyvärr lider jag av viss efterblivenhet och vet inte riktigt vad en buss är. Orkar ni förklara hur jag gör detta?

Vore ju supersnällt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.