Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Det blir nog ännu bättre om du vänder på miken så den står riktad mot dämpmaterialet.

Låter som en dålig idé då syftet med skärmen är att ta upp sångljudet (som är mer riktat än upptagningskaraktären hos en njure-mic) så det inte träffar reflekterande ytor i samma utsträckning. Bäst resultat skulle man nog få om man kombinerar ”sånghörn”* och en skärm.

* https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=496170

Vore väldigt kul om D-Vibe gör ett test med lite olika versioner man kan lyssna på. Jag är ganska övertygad om att mik-mot-dämpskärm kommer ta bort mer rumsklang än sång-mot-dämpskärm.

Alla sådana tester är roliga att ta del av, så det hade varit kul om du orkar göra lite sådana tester.

Testa gärna att stå med ryggen nära väggen, att stå mitt i rummet och att stå nära väggen som man tittar in i, så kan man kolla hur den placeringen påverkar också. Förmodligen får man då veta att det blir ganska olika beroende på var man placerar sig, om det är bättre att ha skärmen framför eller bakom sig... 😲

Annons
Postat (redigerat)
Haha tack. Alla bra grejer gör man ju på natten liksom. Hoppas fler lyssnar. 😄

Lol! 🙂 Grymt bra! Och grymt falskt 😄

Så kan det gå när man som amatör inte sjunger med backtrack 🙂

Var det stora tempovariationer förresten?

Redigerat av D Vibe
Postat

Ska ta mig tid att spela in ett nytt test.. är själv nyfiken.

Kan inte lova att det blir "inom kort" dock (beroende på vad man anser att "inom kort" innebär 😄)

Postat
Tack haha. Mja det rörde sig väl lite friskt inom 10 bpm. 🙂 Bästa är ju att det är värsta ritardandot i slutet!

😄

Postat
Haha tack. Alla bra grejer gör man ju på natten liksom. Hoppas fler lyssnar. 🙂

🙂😎😎😎😎

fem av fem möjliga.. 😄 :D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.