Jump to content
Annons

Semestern är slut


Recommended Posts

Det är inte kul. Hur ska man överleva?

Lika jobbigt varje år....

Ibland känner jag att arbetstempo och förväntningar alltid är så uppskruvade numera.

Borde man inte istället stanna upp och göra allt för förlänga sin ledighet och minska på sin materiella standard?

Tycker det är sjukt som det blivit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker det är sjukt att man i stort sett varje vardag fram tills man är 65år, helst 67år, ska arbeta 8 - 17 så att man på sommarn få ynkliga 5 veckors semester.

Jag tycker det är sjukt att man är i stort sett tvingad att arbeta. Självklart förstår jag att man måste tjäna sina egna pengar osv - inget snack om saken.

Men tänker man på det så är det sjukt.

Här gäller det verkligen att hitta ett jobb man trivs med. Det märks att jag inte gör det va? ☺️

Har ni alla jobb ni trivs med? Jag hade det, då jag jobbade på SOS Alarm/Landstinget.

Nu har jag dock flyttat hem till Göteborg igen och jobbar på tekniska avdelningen/support på Nordea.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa vecka rullar det igång igen... pust.

Om jag ser fram emot det?

... pntjae.. 😉 alltid gött med semester, det ska man inte förneka. 🙂

Men nu händer det saker i mitt privatliv som förhoppningsvis kommer göra livet roligare att leva!

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni alla jobb ni trivs med?

Aaaahhh... min semester började i måndags (28 juli) 🙁 Så jag har tre underbart härliga veckor med sol, öl, bad, öl, party och öl framför mig — och en del vin... och lite JD, förstås. (Jag fixar inte fyra veckor i rad — börjar klättra på väggarna, helt enkelt).

Jag stormtrivs med mitt jobb som bl.a. rör personalfrågor, t.ex. när och hur länge de anställda ska få ta semester 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...