Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Har en MicroKorg som jag vill midi-koppla via M-Audio FireWire 410 till Ableton Live.

Har testat en massa olika grejer men jag får inte in nån midi-signal. Är ganska kass på midi, men nu behöver jag hjälp, vet inte var problemet finns.. aarrgh.

Det har funkat med Korgen när jag körde på en annan dator i Reason. Då behövde jag inte göra nåt. Förmodligen är felet nånstans i ljudkortet eller i Ableton.

Måste man göra nån speciell koppling i mjukvarumixern som medgöljer fw410? Hur ska jag koppla?

Snälla hjälp mig. Tacksam till tusen.

MVH

Kreatinbo

Annons
Postat

FW410:an har en liten knapp som avgör om midisignalen som går till MIDI IN ska vidare till ett värdprogram eller om den ska ekas ut direkt till MIDI OUT (knappen heter MIDI THRU tror jag, en liten silvrig sak som är lätt att komma åt avmisstag). Säkert den. Annars, testa att ladda ner senaste drivrutinen från M-Audios hemsida och ominstallera den.

Hej.

Har en MicroKorg som jag vill midi-koppla via M-Audio FireWire 410 till Ableton Live.

Har testat en massa olika grejer men jag får inte in nån midi-signal. Är ganska kass på midi, men nu behöver jag hjälp, vet inte var problemet finns.. aarrgh.

Det har funkat med Korgen när jag körde på en annan dator i Reason. Då behövde jag inte göra nåt. Förmodligen är felet nånstans i ljudkortet eller i Ableton.

Måste man göra nån speciell koppling i mjukvarumixern som medgöljer fw410? Hur ska jag koppla?

Snälla hjälp mig. Tacksam till tusen.

MVH

Kreatinbo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.