Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag gillar ljuden från det gamla spelet unreals musik. Musiken I det spelet är i samplat format .mod. Eftersom en sån fil innehåller alla samples så kanske det finns något gratis smidigt VST-instrument som kan ladda in en .mod .xm .it eller så och sedan kan man välja den låtens samples och spela med etet midi-keyboard?

Annars kanske det finns ljudbibliotek från spelet upplagt nånstans på internet som man kan ladda ner?

Som sista utväg kanske det finns synthar som låter liknande, men det är sista utvägen.

Här kan ni lyssna på några låtar från spelet:

Jag har försökt söka själv, men hittade inget. Hjälp uppskattas.

MVH Tobias.

Annons
Postat

UMR rippar ut modulerna ur .umx-filer.

.mod/.it/.xm/.s3m kan öppnas med MadTracker. Välj ett instrument och öppna Sample Editor (inte Instrument Editor) och där kan den råa samplingen sparas som .wav

Är det en .xm eller .it kan det finnas instrumentinställningar såsom enveloper och pitchjusteringar men dessa följer inte med. De får du göra om för hand när du laddar in .wav-filerna i din sampler.

Postat

Tack så mycket för svaren, dock visste jag redan om de sakerna. 😉 Jag var mer ute efter en synth som direkt kan ladda in en mod-låt och ta ut samplesarna så att de blir valbara presets i synthen och sedan kan man spela de direkt. Det kanske inte finns nån sån synth. Jag kanske får programmera den själv.

Postat
Som sista utväg kanske det finns synthar som låter liknande, men det är sista utvägen.

Det kan du ge dig på att det gör! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.