Tomazo Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 Hej igen! Nu har har jag fått ett svar på mitt problem......om det är lösningen? Vet ej........! Jag har inte stoppat i ett raid kort. Kan det finnas på moderkortet? Och hur ser jag om det i sådana fall är primär eller sekundär? TC:s svar nedan. Håller just på att lära mig om raid....men det verkar lite FAR OUT! Beklager den lange svartid - vi har modtaget et stigende antal supporthenvendelser på det seneste. Jeg kan dårligt forestille mig at der er et problem med dit bundkort; vi anbefaler enten Asus eller Intel som udgangspunkt, så problemet burde ikke ligge her. Udfra din systembeskrivelse ser det ud til, at du har et RAID kort siddende i maskinen. Er det korrekt? I såfald, hvilken fabrikant RAID kort er der tale om? Benytter den den primære eller sekundære IDE-controller?
Lundin Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 Primär eller sekundär IDE-kontakt brukar stå angivet på moderkortet, eller så ser du det om du går in i BIOS och kollar vilken disk som sitter var. Är diskarna helt identiska, vilket troligtvis RAID kräver, kan det ju bli lite trixigare. Då kanske du kan koppla bort den ena och sedan starta datorn, under Bootup sekvensen kan du sedan kolla vilken av diskarna den hittar. ELLER. Kolla baktill på diskarna hur byglingarna är satta... ett normalt system har följande inställningar: Primär IDE Master Primär IDE Slav Sekundär IDE Master Sekundär IDE Slav Lycka till
Tomazo Postat 7 november 2004 Trådstartare Postat 7 november 2004 Hmmmm...ja kanske lite.......men inte säker om det var intrigerat på moderkortet.......men vet lite mera nu......det possitiva med problem är att man lär sig prylarna rätt grundligt.....fast igentligen inte....det man inte vet, lider man inte av!! Eh? Äh, det fungerar nu Dell skiten.....men inte med EMU:s Asio divrutin......! Men jag tror inte det kommer att bli så mycket bättre....! Kör Asio directx full duplex driver istället......hög latency på inputen dock......men man kan använda EMU:s till detta. Alltså klinka på klavet, men kör man tungt med låten igång då sprakar det efter ett tag. Men inte på Asio directx full duplex driver så det måste vara EMU:s drivrutin som är knasig!! Satt och läste alla inlägg här på allmänt.......ni verkar vara ett tight gäng som hänger ihop här.........ville svara på många inlägg, men vet inte om man ska svara på dessa från i sommras? Förresten så heter jag Thomas och är 31 år. Torska dit på Rave/Dance/Techno/Trance i samband med prodigys "Charlie" och Praga Khans "Violet skies". Gick på alla "bryt raves" och stora fester bla i gamla LUMA lokalen i hammarby hamnen (långt innan docklands). De va fett!! You are the eyewitness mm. Byggde upp en analog studio med TB 303 101 606 707 808 909 SH 09 Juno106 Korg mono poly Juno 1 Jupiter 8 Nord lead 1 Sampler+dator (486:a). Släppte en skíva "vinyl" på Planet rythm UK. 1994. Det var mitt mål sen sålde jag allt.....kan väl passa i kategorin "det jag ångrar". Nu kör jag igen, men bara med mjukvara och för min egen skull. Drömmen om att köra set inför publik och sälja massa skivor försvann när jag upptäckte hur svårt det va att verkligen göra musik. DELL 8300 p4 1024 ram EMU 1820 SX 3 Dual monitor. Ultrasone (hörlurar) 5.1 system+event 20/20 bas Ediroll pcr-30 midi klav Emulator x Powercore PCI med virus full bundle Stylus Atmossphere FM 7 PRO 52 53 Halion Xphrase Attack Waves gold pluggar. mm Skål och tummen upp, lägg den på tungan! 😆
Davidooz Postat 7 november 2004 Postat 7 november 2004 raid kräver minst 2 hårdiskar! så det kan vara lite svårt att utnyttja raid om du endast har 1 hårdisk! 😆 /david
Tomazo Postat 7 november 2004 Trådstartare Postat 7 november 2004 Ja precis! Men mitt support svar från TC kom efter två veckor och han sa att det kunde vara pga mitt raid kort (som jag inte har) att jag har problem! 😆
Lundin Postat 7 november 2004 Postat 7 november 2004 Det låter konstigt om ditt problem - mondo - ... fasen va jobbigt.. Jag kör med 2x Creamware kort + ett UAD-1 ( mackie ) och det var inga problem men dom skrev att man skulle installera UAD-kortet först om man fick problem.. Har du testat att installera TC först -> sen EMU't? Det dom menar från TC-supporten var säkert en hårdvarukonflikt som skulle ha med RAIDkortet att göra...om du nu haft ett sånt..och OM du har det..kan du komma åt BIOS i din burk?.. ( vanligtvis F2 under uppstart ) och kolla om det går att disabla i BIOS...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.