Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena!

Har en MBP, ett Apogee duett som jag kör i fire wire 400, har en extern HD ( WD my book studio) men den ha ingen 400 utgång, bara 2st 800

Hade tänkt köra den i 400 till 800 uttaget i MBP, ska jag serie koppla HD och ljud kort eller?

Kör jag HD 800 + ljud kort 400 = 1200 uppstår väll problem anntar jag.

MVH UFFE 😛

Redigerat av Branis
Annons
Postat

Du fick väl en kabel med hårddisken så att du kan koppla disken till FW400? Dvs. den har FW800 i ena änden och FW400 i andra?

Köp en adapter för att koppla FW400-prylar i FW800-uttag.

Koppla Duet FW400 till adaptern och in i MBP FW800.

Sedan kopplar du hårddisken FW800 med 800/400-kabeln och in i MBP FW400.

Kul och skum twist, men bägge maskinerna går iaf i 400 Mbps. 😛

Postat

Duet borde inte ta någon större bandbredd i fråga. Det handlar ju bara om två in, två ut.

Kör båda seriekopplade och testa. Stöter du på problem får du testa vidare.

Postat
Är det inte bättre att helt enkelt köra HDn i 800-porten och Dueten i 400-porten?

När jag kör ljudkortet i 400 och HD i 800 så har jag en massa sprakade, skall prov serie eller Linus variant i kväll hoppas att det kommer funka....

Tack för snabba svaren !!!!!!!

Postat
Är det inte bättre att helt enkelt köra HDn i 800-porten och Dueten i 400-porten?

När jag kör ljudkortet i 400 och HD i 800 så har jag en massa sprakade, skall prov serie eller Linus variant i kväll hoppas att det kommer funka....

Tack för snabba svaren !!!!!!!

Aha, "Agere" kanske?

http://www.google.se/search?hl=sv&q=Ap...Agere&meta=

Nej, det handlar bara om att FW-bussen är på 800 Mbit/s.

Postat

Men lugna sig nu, Gilbert... 🙂

Han har bara maxat Firewirekontrollern (400-kontakten och 800-kontakten delar på 800 Mbps).

Du är rätt kvick vad gäller kommentarer ang. Agere.

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Men lugna sig nu, Gilbert... 🙂

Du är rätt kvick vad gäller kommentarer ang. Agere.

Han kan bara ett ord...

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Ja, hela Agere-historien är för mig ett mysterium.

Det mest mystiska är varför RME inte kan uppdatera sina drivrutiner när i princip alla andra FW-kort fungerar med Agere..

Postat

Det är fler som har problem, vissa tillverkare verkar ha fixat så det går att använda korten men inte utan problem (om man t ex försöker köra med lägsta latency-inställningen).

Postat
Ja, hela Agere-historien är för mig ett mysterium.

Det mest mystiska är varför RME inte kan uppdatera sina drivrutiner när i princip alla andra FW-kort fungerar med Agere..

Nu handlar tråden om Apogge Duet, så jag förstår inte riktigt vad RME har med saken att göra.

Postat

Coola ner, katten 🙂

Låt inte tråden skena iväg åt fel håll.

Postat
Ja har provat att köra enl Linus variant och det verka fungera.

Tackar tackar... 🙂

Som Emil redan påpekat beror "knastret" på att du överbelastade FireWire-bussen (som är på total sett 800MBit/s) för din dator. Upplevde samma sak själv och vill du finns mer att läsa här om både Agere och FireWire 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.